אלפי בני אדם השתתפו היום (שבת) בהפגנה שארגן הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בכפר כנא, במחאה על גזר דין המוות נגד נשיא מצרים לשעבר מוחמד מורסי והנהגת האחים המוסלמים.


בראש ההפגנה עמד ראש הפלג הצפוני בתנועה, שייח' ראאד סלאח וסגנו כמאל ח'טיב. במהלך ההפגנה, צעדו האלפים והניפו את סמל האחים המוסלמים, את דגלי התנועה האסלאמית ותמונות של הנשיא שמודח בהפיכה צבאית, כשכתוב עליהן "לכרות את חבל ההוצאה להורג".
 

השייח' ראאד סלאח אמר כי "הפגנה עצומה זו באה כדי להדגיש את מצפון העם הפלסטיני החופשי. אותו מצפון שעומד נגד העושק והעוול הישראלי ויעמוד נגד כל עוול מכל צד". סלאח הוסיף עוד כי "א-סיסי פועל במקום הכיבוש הישראלי והאמריקאי לחזק את המצור על רצועת עזה" ואמר כי "העם הפלסטיני והעם המצרי הם אחים חופשיים והאויב שלהם הוא הכיבוש הישראלי שעושק ופוגע בקדושת מסגד אל-אקצא".
 
ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית אמר עוד כי "סיסי הוא מנהיג המהפכה הצבאית, שמנסה לנתק את מצרים מהאסלאם וממדינות ערב. כולי תקווה שנתפלל מאחורי הנשיא מוחמד מורסי במסגד אל-אקצא לאחר שחרורו מהכלא".


השייח' ראאד סלאח בהפגנה, היום בכפר כנא. צילום: התנועה האסלאמית
 

במהלך ההפגנה שיצאה מאחד המסגדים בכפר, ועד לכביש הראשי, קראו המפגינים "מהפכנים חופשיים, אנו נמשיך את הצעדה" והניפו שלטים עליהם נכתב: "חירות וחופש לאסירי הלגיטימציה".
ד"ר אסעד גנאם, אחד הנואמים, אמר כי התנועה האסלאמית מדברת בשם החברה הערבית בישראל וגינה את מה שהוא כינה "העושק והעוול שנגרם לפלג הצפוני של התנועה האסלאמית על ידי ממשלת ישראל, כדי להגביל את פעילותה. גאנם הודיע כי "אנו עומדים כולנו היום כחומה בצורה אחת להגן על השייח' סלאח, שהוא, יחד עם סגנו כמאל ח'טיב מובילים את העשייה הפלסטינית, הערבית והאסלאמית".
הוא הדגיש כי צעדה זו באה במסגרת המאבק שמובילה התנועה האסלאמית נגד העושק והעוול וציין לשבח את "עמידתו האיתנה של נשיא מצרים הלגיטימי מוחמד מורסי, שנותן כוח לכל החופשיים בעולם הערבי".