חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) פנתה הבוקר (שני)  לשר הביטחון משה בוגי יעלון (ליכוד) וביקשה ממנו להפעיל את סמכותו ולהורות על ביטול או התליית רישיונות יצוא הנשק לדרום סודן, וזאת בהתאם לסעיף 9 לחוק הפיקוח על היצוא הביטחוני הנותן זכות למנוע יצוא נשק אשר בשל שיקולים הנוגעים לשימוש הסופי בו.
אל מכתבה צרפה ח"כ זנדברג חוות דעת המקצועית שהוכנה על ידי עו"ד איתי מק בנושא, בה נאמר כי "ברור באופן חד משמעי כל הגורמים המעורבים במלחמת האזרחים בדרום סודן, ובכלל זה ממשלת דרום סודן, מבצעים פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות והפרות חמורות של זכויות אדם. אין לישראל דרך ממשית להבטיח כי רובי התבור והגליל אינם משמשים לטבח באזרחים או מכוונים לראשים של נשים בעת שכוחות הביטחון הדרום סודנים אונסים אותן, כי האימונים שניתנים לכוחות הביטחון הדרום סודנים לא משמשים לרצח ועינויים של אזרחים, וכי מערכת המעקב לא משמשת לרדיפה של אזרחים רקע פוליטי ומסייעת בביצוע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות". 
ח"כ זנדברג ציינה בפנייתה כי המלחמה אשר מתחוללת במדינה מאז דצמבר 2012 כבר גבתה את חייהם של 50 אלף בני אדם ויצרה שני מיליון פליטים ועקורים. האיחוד האירופי כבר הטיל אמברגו נשק על דרום סודן והממשל האמריקאי נקט אף הוא סנקציות כגון הקפאת הסיוע הצבאי והקפאת נכסים של גורמים המעורבים בלחימה באזור.

לדבריה, ישראל נותרה מהמדינות הבודדות אשר ממשיכות להיות פעילות באזור, הן באמצעות יצוא ביטחוני והן על ידי הכשרת לוחמים. היצוא הביטחוני למדינות אפריקה רשם זינוק דרמטי בשנה הקודמת כאשר הסתכם ב-318 מיליון דולר ב-2014, זאת לעומת 223 מיליון דולר ב2013 ו-107 מיליון דולר ב-2012.
"מדובר באזור הנחשב ל"שוק מתפתח" מבחינת אפשרויות הסחר בנשק. ח"כ זנדברג אמרה כי "לא ניתן לעצום עיניים נוכח פשעי המלחמה שככל הנראה נעשים באמצעות היצוא הביטחוני שידיים ישראליות העבירו לאזור. זוהי לא רק חובתו של השר על פי חוק, זוהי גם אחריותנו כחברה – קודם כל לדעת לאן מגיע הנשק הישראלי ומה נעשה בו, ואז לדרוש הפסקת הזרמת נשק שעלול לשמש להפרות זכויות אדם ופשעים נגד האנושות".