לפני כחמש שנים, בדצמבר 2009, נפטרה רוזי אמסלם ז"ל (44), רעייתו של ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) ואם לשני ילדים, ממחלה קשה. השבוע הניח ח"כ אמסלם הצעת חוק חדשה על שולחן הכנסת לזכרה ובשמה של אשתו המנוחה - "חוק רוזי".



"הצעת החוק היא מבחינתי מילוי צוואתה של אשתי. רק בגללה אני פה. נשבעתי על קברה לעשות הכל כדי לקדם את החוק שנועד לסייע לחולים סופניים בחודשי חייהם האחרונים", אמר אמסלם בהתרגשות.

על פי ההצעה, יינתן פטור ממע"מ לתרופות מצילות חיים שאינן כלולות בסל שירותי הבריאות. "ההצעה הזאת נולדה מתוך כאב, דמעות וייסורים", סיפר ח"כ אמסלם.


"לפני כחמש שנים אשתי חלתה בסרטן הריאות. הדבר נפל עלינו כרעם ביום בהיר. אשתי החלה לעבור סדרת טיפולים בהדסה עין כרם. בתחילה המצב התייצב אבל בבת אחת הגיעה ההידרדרות וההתפרצות החזקה של המחלה שהכתה ברוזי בכל העוצמה".

רוזי אמסלם ז"ל

בחודשים האחרונים לחייה פנתה רוזי לבעלה וסיפרה לו כי שמעה על תרופה ניסיונית חדשה שיכולה להציל חולים במצבה. "פניתי לפרופסור שטיפל בה במסירות ושאלתי במה מדובר. תחילה הוא סירב לספר לי, אך רק לאחר הפצרות רבות אמר כי מדובר בתרופה שבמקרים מסוימים עשויה להאריך את חייו של החולה בשישה חודשים אך היא יקרה מאוד. הוא הדגיש: 'אתה עוד עלול למכור את הבית בגללה'".

"שישה חודשים? שאלתי בפליאה. אני מוכן ללכת עד קצה העולם בשביל להאריך את חיי אשתי ביום אחד. קיבלתי ממנו את מספר הטלפון של חברת התרופות ואת השיחה איתם אני זוכר עד היום. היא נצרבה אצלי בתודעה בדיוק כפי ששואלים מישהו איפה היית ביום שרצחו את קנדי. יצאתי בדיוק מהחניון בהדסה עין כרם והפקידה אמרה לי בטלפון כי מדובר בסדרה של 14 אמפולות לשבוע וכי כל אמפולה עולה 130 יורו לפני מע"מ".

"ישבתי עם עצמי כלא מאמין. מהיכן אשיג את הכסף ומדוע המדינה לוקחת מס על התרופות האלה?" אמסלם גייס עשרות אלפי שקלים מבני משפחה ומחברים ורכש את התרופות. 

"לצערי התרופה הניסיונית לא הועילה לאשתי אבל ייתכן מאוד שלאחרים היא יכולה להועיל. המחיר שלה אסטרונומי, אבל נשבעתי לעשות את הכל כדי שלפחות המדינה לא תעשה קופה על תרופות אלה ולא תגבה עליהן מס".

בימים הקרובים הוא יתחיל להחתים את חברי הכנסת על הצעת החוק שאותה הגיש השבוע. "למענה של רוזי אשתי היקרה, אני מקווה להעביר את החוק בכנסת. זו שליחותי, זאת משימתי בחיים, ואם החוק יעבור, אעלה לקברה ואומר לה: רוזי, מלאתי את צוואתך".