ח"כ אורן חזן (ליכוד) הגיש היום (רביעי) את הצעת החוק הראשונה שלו מאז נבחר לכנסת ה-20, החלת חובת לימוד השפה הערבית והעברית בכל מוסדות החינוך הרשמיים החל מכיתה א'.



בדברי ההסבר להצעה כתב ח"כ חזן כי "מטרת הצעת החוק היא לחזק את הידע והשליטה שבפה הערבית במערכת החינוך ולהחיל את חובת לימוד שתי השפות על כלל המגזרים".



לדבריו "כמו שלא ייתכן כי אזרח ערבי אשר סיים 12 שנות לימוד במוסד חינוך רשמי לא יידע עברית כך גם לא ייתכן כי יימשך המצב הקיים בו אזרח יהודי אשר סיים 12 שנות לימוד במוסד חינוך רשמי לא יידע לדבר ערבית".



ח"כ חזן ציין כי השפה הערבית מוכרת בישראל כשפה הרשמית השנייה ומופיעה בשילוט בכבישים, ברחובות, במוסדות ציבור ובמשרדים ממשלתיים.



"מאחר ושפה שווה תרבות, הנחלת שפות האם של אזרחי ישראל צריכה להיות ראשונה במעלה, במיוחד במערכת החינוך, שכן היא מאפשרת לתלמיד ולאזרח להבין את הזולת. כמו כן, ידיעת שפתו של האחר היא בסיס להבנה ולכבוד הדדיים הנדרשים לנוכח המצב הקיים בארץ והיא אמצעי הכרחי להכרת התרבות והקודים החברתיים של האזרחים הערביים", הוסיף חזן.



"ידיעת השפה והבנתה משרה ביטחון וידיעת השפה והיכולת לתקשר בין אנשים שונים יכולה להגביר את תחושת הביטחון ולהיות גשר בין אנשים", הסביר ח"כ חזן.