אודי סגל, הביע דעתו הבוקר (רביעי) בתכניתו של ניסים משעל- "משעל על הבוקר" ודיבר על פירוק ופיזור הסמכויות של תיק החוץ בין שישה שרי ממשלה ובהמשך התייחס למהלכים הבעייתיים של ראש הממשלה בדרך לכינון הקואליציה.



"אני חושב שמה שנעשה כאן בתהליך הקואליציוני של המשך הפירוק והזילות של משרד החוץ הוא נזק ישיר למדינה", אמר סגל, "אנחנו מתייחסים למשרד החוץ ב-10 השנים האחרונות בצורה של משיכת כתף. זה התחיל מהתדמית המטופשת כאילו מדובר באנשים שכל הזמן רצים לקוקטיילים בעוד שמדובר באנשים שהם בחזית הראשונה של האיום הכי גדול על ישראל – הדה לגיטימציה. אנשי משרד החוץ נמצאים בזירה המשפטית הבינלאומית גם כאנשי מודיעין וגם כאנשים שלוחמים בחזית".


 

סגל התייחס לפגיעה בפעילות השוטפת של המשרד: "בהתחלה פגעו להם במשכורת ועכשיו, בתהליך הקואליציוני, המשיכו להם את הפירוק ואת גזירת המשרד לגזרים. אלקין יטפל במדינות חבר העמים, שטייניץ יטפל בעניין עם איראן ויעביר את זה לארדן. ארדן יטפל בחרמות, לחוטובלי יש סמכויות נרחבות, ושלום אחראי לדיאלוג עם ארה"ב ועל המו"מ עם הפלסטינים. לדעתי זה נזק לאורך זמן לתדמית של ישראל וליכולת של העברת מהלכים, משרד החוץ היה בתהליך של התחזקות והתהליך הקואליציוני הזה חתך לו את הרגליים".

משבר נוסף שצץ בימים האחרונים הוא עניין ירושלים. ראש הממשלה התחייב בפני ניר ברקת כי ירכז את נושאי העיר בעצמו אך אתמול הוא הפר את ההבטחה ומינה את זאב אלקין לתפקיד השר לענייני ירושלים. ראש עיריית ירושלים תקף בחריפות את המהלך. "אני רחמן בענייני ההבטחות הפוליטיות אבל לא סלחן לגבי המהות", אמר סגל, "מהותית ניר ברקת צודק ב-100%. זו בושה שככה מתנהלים פוליטיקאים אבל ככה זה פוליטיקה, אתה חייב להסתדר עם מה שיש. מצד שני אין תועלת בשר לענייני ירושלים, אין לו שום אחריות על ירושלים ויש לו כאילו סמכות שבה הוא יותר מפריע בתהליכים הבירוקרטים. זה סתם תואר, אני בהחלט מבין את ניר ברקת שהתעצבן מהמהלך הזה ומהפרת ההבטחה הפומבית של נתניהו".

ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי