פרקליטות מחוז ירושלים מתכוונת להאשים את ניב אסרף וערן נגאוקר, שבדו את חטיפתו של אסרף, בעבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, כך דווח הערב (רביעי) בערוץ 10. 

על פי הדיווח, הבחירה בסעיף הזה היא בגלל שלתפיסת הפרלקיטות, השניים רימו את המדינה בתמורה לתשומת הלב הציבורית שקיבלו, פרסום, ומשאבים של מערכת הביטחון.
העונש הקבוע בחוק לעבירה מסוג זה היא עד חמש שנות מאסר. בנוסף, יואשמו השניים, בכפוף לשימוע, על פי הדיווח, גם בשיבוש הליכי משפט, בידוי ראיות והפרעה לסדר הציבורי. 

כזכור, לפני כחודשיים דיווח נגאוקר כי השניים נתקעו בגלל פנצ'ר בכלי הרכב שלהם, באזור שבין קרית ארבע לכפר בית ענון וטען שאסרף הלך לחפש עזרה ומאז "נעלמו עקבותיו".


מאוחר יותר באותו יום שישי נבר נגאוקר בחקירתו והודה שהם בדו את הסיפור. הוא הוביל את כוחות החיפוש אל המקום בו נמצא אסרף כשהוא בריא ושלם בקרית ארבע

בחקירתו דחה אסרף את הטענה שביים חטיפה בגלל שחברתו עזבה אותו וטען כי נעלם מחשש מגורמים עבריינים שחיפשו אחריו

אסרף דוחה את הגרסה שמסר חברו לכאורה לפיה ביים את החטיפה בשל אהבה נכזבת ופרידתו מחברתו והפיל את עניין ביום החטיפה על חברו כביכול. לדבריו, נעלם מאחר וחשש מגורמים עבריינים שחיפשו אחריו בגלל הסתבכות בהימורים וחובות של אלפי שקלים: "החוב הלך ותפח כי לא יכולתי להחזיר את הסכומים שדרשו ממני. גורמי פשיעה מוכרים רודפים אחריי ולא מרפים. חששתי להתלונן נגדם אבל המשכורת שלי מהעבודה לא מספיקה לשלם את הכספים שהם דורשים ונכנסתי ללחץ. לא ביקשתי לביים חטיפה. לקחתי שק שינה וכמה שימורים במטרה להיעלם למספר ימים", אמר".

לדבריו, הוא פנה למטרה ולא קיבל מענה. אלא ששבמשטרה טענו כי טענותיו חסרות כל בסיס עובדתי: "אין שום פניה או רישום של תלונה במשטרת באר שבע וכי אם היה מתלונן היה מטופל כנדרש. בכל מה שקשור לסוגיית רצונו לפעול כסוכן מטבע הדברים מאחר ומדובר בהיבטי מודעין שיש בו בין היתר עניין של צנעת הפרט וחיסיון של נשוא העניין, אין בכוונתנו להתייחס ולהרחיב בסוגיה זאת".