היום, כאשר תיפתח ועידת נגישות ישראל השלישית מטעם עמותת "נגישות ישראל", יתמקדו הנוכחים בפיתוחים החדשים בכל הנוגע להנגשת שירותים לאנשים עם מוגבלויות. בין יתר הפיתוחים הטכנולוגיים החדשים שיוצגו בוועידה יהיה יישומון (אפליקציה), פרי פיתוח ישראלי, המיידע מראש נהגי אוטובוס על אדם עם מוגבלות שממתין להם בתחנה הקרובה, והוא ייכנס בקרוב לשימוש ניסיוני בשיתוף אחת מחברות האוטובוסים.
נדמה כי אחת הבעיות הנפוצות ביותר הינה הזלזול, לטענת התושבים, מצד נהגי אוטובוסים, שמסרבים לפעול על פי ההנחיה להיצמד למדרכה בעת העלאת נוסעים. יונית פרידלר, סיפרה ל"מעריב – השבוע" על החוויות הקשות שמתמודדת איתן אמה, אסתר וייס: "אימי בת 70, ולפני כשנה שברה את רגלה", סיפרה פרידלר, "מאז אימא צריכה להתנייד באמצעות התחבורה הציבורית ברחבי גוש דן. היא אומרת שפעמים רבות, הנהגים פשוט לא עוצרים צמוד למדרכה, וזה מאוד מקשה עליה לעלות לאוטובוס בבטחה. אני בטוחה שגם מבוגרים אחרים, אף ללא מגבלה כלשהיא מעבר לגילם, נתקלים בתופעה המצערת".