חוקרי מחלק הרצח ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז צפון במשטרה הצליחו לפענח שני מקרי רצח שהתרחשו לאחרונה: רצח התיירת הפולניה, דאריה מקדלנה (24), בהר הקפיצה בנצרת ורצח הקשישה שיבלי שאדיה בכפר שיבלי.
 
כתבי אישום הוגשו הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד שני הנאשמים וזאת אחרי הודאה של השניים בביצוע המעשים המיוחסים להם.
ב- 19 באפריל, סמוך לשעות הצהריים התקבל דיווח כפול במחוז צפון במשטרה, האחד מקבלן שעובד בשכונת הר הקפיצה בנצרת בבניית בית ספר במקום, והשני מתושב שטחים, שוהה בלתי חוקי, על הימצאות גופה בסמוך לאתר הבנייה. כוחות משטרה גדולים שהגיעו לזירה מצאו את הגופה כשעליה סימני אלימות.

בשעות הראשונות שלאחר הרצח הצליחו חוקרי המשטרה לאתר את פרטי הצעירה בזכות סנכרון עם פרטי צעירה שדווחה כנעדרת שלושה ימים קודם לכן בנצרת.
לאחר מכן איתרו החוקרים את אביה של הצעירה ששהה בארץ עם קבוצת צליינים וזה הובל למסירת עדות. במקביל נגבו עדויות ובוצעו חקירות וסריקות על ידי שוטרים וכל זאת לאחר שברור לחוקרים כי הצעירה בת ה-24, נרצחה מיד  אחרי שנעלמה ולכן בעת הדיווח על היעדרותה היה קושי באיתורה.
במהלך החקירה עלה כי התיירת הצעירה הגיעה ארצה יחד עם קבוצה של כ-40 צליינים, ביניהם גם אביה. מטרת הביקור היתה סיור של שבוע ימים במקומות הקדושים לנצרות בישראל ולאחריו תכננה הצעירה לחזור למקום הולדתה.
רפ"ק הררי, ציין כי דרך האב נחשפו החוקרים לקצה חוט חקירתי. "בשעות הראשונות של הטיפול גבינו עדות מכל חברי הקבוצה כדי לאסוף את מירב הפרטים שניתן אודות הצעירה. במקביל פעלנו מול האינטרפול, הקונסוליה והשגרירות בפולין. בשלב שבו הגענו אל האב הוא קיבל את ההודעה בצורה קשה וחש ברע עד כדי שאושפז בבית החולים. התחלנו בחקירה אינטנסיבית מול המכון לרפואה משפטית, מול המטה הארצי וכן מול פועלים, עוברי אורח וכל מי שעבר בסמוך לזירת הרצח וזאת מאחר וזיהינו כי הרצח בוצע מיד לאחר היעלמותה של הצעירה".
 
הנאשם רדף אחריה וחנק אותה באמצעות צעיף עד שנפחה את נשמתה
 
מכתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז צפון עולה כי תוך מספר ימים הצליח צוות החקירה לבסס ולבנות פרופיל של החשוד ועל ידי סימון של שלוש דמויות שמתאימות לאותו תוואי שטח באותם ימים. "סימנו שלושה תושבי שטחים, שב"חים, כחשודים פוטנציאליים ועל סמך זה ריכזנו את המאמצים באמצעות יחידות מיוחדות למעצרם בשטחים", משחזר רפ"ק עו"ד הררי.
שלושת החשודים, ביניהם כותכייבא עתיאן בן ה -21 תושב יריחו, אביו ודודו הובאו לחקירה במהלכה הודה הזה הצעיר בחשדות המיוחסים לו ומסר פרטים מלאים על הרצח.
על פי כתב האישום שהוגש הבוקר, עם יציאתה של התיירת מהמלון על מנת לשאוף מעט אוויר, ראה אותה הנאשם כשהיא חלפה על פניו ומיד לאחר מכן חזרה על עקבותיה כדי לשוב לחדרה. 
עוד עולה הצעירה עלתה לראות את הר הקפיצה שם ישנה נקודת מבט פנורמית והנאשם עקב אחריה וניסה לבצע בה את זממו כשהוא התקרב על מנת לנשקה ולגעת בה.
על פי כתב האישום התיירת התנגדה לו וניסתה לברוח מהמקום. לדברי החשוד, מתוך פחד כי תגיש תלונה נגדו, החליט להביא למותה. מכתב האישום, הנאשם עתיאן רדף אחריה ואחז בצעיף שעטף את צווארה, הטיח אותה ברצפה וחנק אותה באמצעות הצעיף עד שנפחה את נשמתה.

רצח את אמו בדקירות סכין
כתב אישום נוסף שמוגש לאותו בית משפט מתייחס לרצח הקשישה שיבלי שאדיה, תושבת הכפר שיבלי בדירתה ב-2 במאי בשעות הצהריים.
על פי כתב האישום החשוד ברצח הוא בנה הצעיר של המנוחה. מכתב האישום עולה כי הנאשם נתקל בסירוב לבקשה להתגורר מיד אחרי החתונה שלו מעל לבית אימו. החתונה תוכננה להתקיים ימיים אחרי הרצח ולבקשתו סירבו האם ואחיו. בעקבות אותו סירוב התגלה סכסוך בין הנאשם לאמו ובמהלכו דקר הבן את הם מספר דקירות בפלג גופה העליון תוך שהוא צעק לעברה והאשים אותה.
מיד לאחר האירוע נמלט הצעיר מהזירה וזמן קצר לאחר מכן אותר בכפר מכר הסמוך. במהלך החקירה שיתפו בני המשפחה פעולה בצורה מלאה ולאחר שנאספו ראיות פורנזיות , נגבו עדויות ונוצרה טבעת הדק סביב הנאשם, הוא נעצר הודה ואף שיחזר את הרצח.