יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, קרא היום (חמישי) למתן זכויות לאומיות לערביי ישראל בנאומו בכנס גבעת חביבה לחברה משותפת. "אי אפשר לדבר רק על השוויון האזרחי, אנחנו גם עם ולא רק אזרחים. מגיע לעמים זכויות לאומיות ולא רק זכויות אזרחיות. זה לא פוגע באף אחד, זה רק מוסיף ומעשיר", אמר עודה. 
 
 "הגישה שאני מאמין בה היא שהזכויות הלאומיות לא באות על חשבון עם אחר", הוסיף עודה. "נהפוך הוא: כמו שאני לומד עברית - שהיהודים ילמדו ערבית מכיתה א'. האם זה מפריע למישהו? אנחנו צריכים ליהנות מזה שיש יותר מעם אחד, יותר מתרבות אחת. זה שאנחנו לומדים על טשרניחובסקי ורחל אני מרוויח מזה. 'כי עוד נפשי דרור שואפת/ לא מכרתיה לעגל פז/ כי עוד אאמין באדם/ גם ברוחו, רוח עז'", ציטט יו"ר הרשימה המשותפת את המשורר היהודי.
הח"כ הערבי קרא להכניס תכנים ערביים לתוכניות הלימודים. "למה שלא תלמדו על מחמוד דרוויש? אבל יותר חשוב, למה שאני לא אלמד על ההיסטוריה שלי? למה אני לומד על התנועה הציונית ולא לומד על תנועת ההתנגדות הפלסטינית?", הוא תהה. 

טיבי: "בג"צ הוא לא המפלט של האזרחים הערבים והפלסטינים" 

ח"כ אחמד טיבי, שהשתתף גם הוא בכנס, מתח ביקורת על בג"צ שלא מעניק לטענתו הגנה לאזרחים הערבים. "בית המשפט העליון לרוב אינו נותן סעד, לא לפלסטינים תחת כיבוש ולא לאזרחים הערבים בתוך מדינת ישראל. אני אומר לבג"צ: אם אתם חושבים שאתם המפלט האחרון של האזרח, במקרה שלנו אינכם כך ועליכם לשקול מחדש את דרך קבלת ההחלטות שלכם", קרא טיבי.
טיבי קרא למפלגת המחנה הציוני שלא להיכנס לקואליציה. "בין האופציה של ממשלה ימנית צרה, לבין ממשלת אחדות עם המחנה הציוני, אני מעדיף את הראשונה. ממשלה צרה ימנית אלה הן הפנים האמתיות של הפוליטיקה הישראלית. הממשלה הזו צרה, אבל היא תהיה צרה צרורה אם המחנה הציוני תיכנס אליה".
הח"כ הוותיק סיפר כיצד התערבותו של נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הביאה להקפאת הריסת בתים בקלאנסווה וטייבה. הוא גם מתח ביקורת על עיתונאים שלדבריו מצפים מחברי הכנסת הערבים לא לעסוק בנושאים לאומיים. "לעולם לא ננהג כערבים נחמדים", הכריז טיבי. "אנחנו נעסוק גם בנושא האזרחי וגם בזהות הלאומית ולעולם לא נרקוד לפי חלילו של הרוב"