ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח היום (שישי) ביקורת נוקבת על ההצבעה המתוכננת בקונגרס פיפ"א להרחיק את ישראל מהארגון ואמר: "איך ניתן להסביר את העובדה שרוב מכריע של החלטות ועדת זכויות האדם של האו"ם מופנות דווקא נגד ישראל? שאין הפגנות נגד הטבח של מאות אלפי בני אדם חפים מפשע כמה קילומטרים מגבולנו בצפון?". 

בפוסט שפירסם בעמוד הפייסבוק שלו הוסיף ראש הממשלה: "בימים אלה ובשעות אלה ממש אנו מנהלים, יחד עם עופר עיני ואנשי ההתאחדות לכדורגל, מאבק עיקש וצודק מאין כמוהו נגד הניסיון הפלסטיני לפגוע בלגיטימציה של מדינת ישראל ושל הכדורגל הישראלי". 

 נתניהו אף הדגיש כי "המהלך הפלסטיני להחרים את ישראל בזירת הכדורגל העולמי ובזירה הבינלאומית בכלל איננו נובע ממשהו שאנו עושים או לא עושים. הוא נובע מעצם ההתנגדות לזכותנו לקיים מדינה משלנו". 

נתניהו: "אין שמץ של אמת בטענה שבני בגין אמר שיסרב להתפטר"

נתניהו הזהיר כי אם ישראל תורחק, גם  "מדינות אחרות ישתמשו בפיפ"א כדי להתחשבן עם יריבותיהן ובמקום רוח הספורט הבינלאומית, שאמורה להתעלות מעל לפוליטיקה, נקבל את השחתת הכדורגל על ידי הכפפתו לשיקולים זרים. פוליטיזציה בוטה תפגע בפיפ״א לא פחות משהיא תפגע בישראל". 

 בנוסף התייחס נתניהו למשבר סביב בני בגין, וסיפר כי פנה לחברי הקואליציה כדי שיאפשרו לו להמשיך ולכהן כשר: "בימים האחרונים פניתי לחבריי ושותפיי, ראשי סיעות הקואליציה, בבקשה אישית. ביקשתי שיאפשרו לנו להשאיר את חברנו, ח״כ בני בגין, כשר נוסף של הליכוד בממשלה". 

רה"מ הכחיש כי בגין יסרב להתפטר ואמר: "
אין שמץ של אמת בטענה שבני בגין אמר שיסרב להתפטר מהממשלה. אין אדם ערכי ומוסרי ממנו. אעשה כל מאמץ לשלבו בהמשך".