שיתוף פעולה חוצה מפלגות לזכר שלושת הנערים החטופים: שר החינוך, נפתלי בנט, ויו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, יעבירו מחר (שני) שיעור אזרחות מיוחד לתלמידי שכבת י' במלאת שנה לחטיפתם ולרציחתם של שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח. השיעור יתקיים בבית הספר "יחד" במודיעין, בית ספר משותף לתלמידים חילונים ודתיים, בשעה 9:00.

שיעור האזרחות נועד לייצר שיח של ערכים ואחדות בקרב תלמידי ישראל, ויעסוק בשאלה "מה למדנו מאז?". שר החינוך ויו"ר האופוזיציה ינחו דיון ובו ישוחחו עם התלמידים על האחדות החברתית שחוותה החברה הישראלית כולה בשנה האחרונה, מאז אירוע החטיפה. 
לקראת השיעור המשותף אמר השר בנט: "ציון יום השנה לזכרם של הנערים הוא גם יום בו עלינו לעצור לרגע ולחשוב על מה שאנחנו, כחברה, צריכים לקיים כצוואתם של הבנים. התמודדותן של המשפחות היא השראה לחברה הישראלית כולה, והיא דוגמה ומופת לערכים ולאחדות אמתית". 

ח"כ הרצוג הוסיף בעמוד הפייסבוק שלו כי "האחדות המדהימה, החמלה והמנהיגות שהובילו של האמהות נבלעו בתוך מערבולת הקיטוב, השנאה, הגזענות וההשמצות. אני מקווה שנצליח ללמוד מהמשפחות את תעצומות הנפש, האומץ והאהבה שהן בחרו להעניק ולחיות לפיהם".
 

לפני שנה בדיוק הפכו נפתלי גלעד ואייל ז"ל לבנים של כולנו. מרגע החטיפה ועד ההודעה המזעזעת על מותם ומציאתם הפכה מדינה שלמה ...

Posted by ‎יצחק (בוז'י) הרצוג - Isaac Herzog‎ on Friday, May 29, 2015