בצה"ל לא יכלו להישאר אדישים לביקורת הנוקבת שנשמעה על העונש שהוטל על החייל הבודד אוהד לוי, שאכל במהלך מטווח כריך עם נקניק מבשר חזיר בשטח אימונים.

"באשר לסוגיית החייל שנענש על כך שאכל כריך לא כשר בשורה התחתונה, טעינו". כך כתב היום (שלישי) דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, בתגובה לביקורת שנשמעה כלפי הצבא. "בצה״ל נמשיך לשמור על כשרות מחד, אך לא נחטט בכריך של חייל מאידך" הוסיף אלמוז.

אימו של החייל, אוסנת לוי אמרה מביתה בבוסטון כי היא נדהמה כששמעה מבנה שעלה לארץ רק כדי לשרת בצה"ל שהוא נשלח לכלא בגלל אותו כריך שאכל לאחר שסבתו הכינו לו אותו. "אני חושבת שאוהד יכל לנצל את הפוטנציאל שלו יותר טוב מלהתגייס לצבא. אני יודעת שהוא מרוצה אולם אחיו שסיים עכשיו לימודים כבר לא יתגייס" אמרה האם, שסיפרה גם כי בנה מכיר את הליכי הכשרות אולם המעשה עצמו נעשה בתום לב.


מתוך הפייסבוק של אוסנת לוי. צילום: צילום מסך

הרבנות הצבאית מצידה שלחה נציגים ליחידה כדי להתחקות אחר הכריך. המטרה הייתה לבדוק האם לוי השתמש בכלים בזמן שאכל את הכריך ויש לבצע תהליך הכשרה מחדש. לצד זה גורם ברבנות הצבאית נדהם לגלות כי בצה"ל העדיפו להרגיע את הביקורת הציבורית על פני שמירת הכשרות ביחידה.

גורם בצה"ל הבהיר כי המעשה הוא פסול וישנה פקודת מטכ"ל ברורה שכל חייל יודע במיוחד כזה שעובר קורס מכי"ם. אולם בצה"ל כאמור לא נשארו אדישים לשיח הציבורי שהתפתח מאז הדבר פורסם והוחלט לבטל את עונשי של אוהד לוי. "קיימים מתחים בחברה הישראלית ויש עמדות ודעות שונות. בצה״ל יש מקום לכולם" הבהיר תא"ל אלמוז. "העונש שניתן לחייל בוטל והוא ישוחרר לביתו יחד עם חבריו לקורס מ״כים" הוא סיכם.

"אני מאוד גאה בו שבמקום ללכת למכללה הוא בחר בסוף להתגייס לצבא" אמרה האם אוסנת. "זה לא פשוט לעלות כחייל בודד ולדעתי הוא עשה את זה בגלל שהוא לא מכיר את התרבות בישראל".