לא פחות מ-82% מהציבור היהודי בישראל תומך בזכותם השיוויונית של גברים הומוסקסואלים ונשים לסביות להביא ילדים לעולם, נתון חד משמעי מדהים ביחס לישראל השמרנית-מסורתית ברובה של 2015.



כך עולה מסקר חדש ומיוחד שבוצע עבור חברת "תמוז פונדקאות" על ידי מכון המחקר סאפיו, לרגל חודש הגאווה המצויין מדי יוני ברחבי העולם. עוד עולה מהסקר, שכלל מדגם מייצג של 500 נשאלים מקרב האוכלוסייה היהודית בגילאי 18 ומעלה, כי לא פחות מ-91% מהציבור סבורים שיש לאפשר תהליכי פונדקאות לאנשים המעוניינים להביא ילדים לעולם ואינם יכולים לעשות זאת בדרך אחרת ו-78% מהציבור נמצא בדעה כי על המדינה לאפשר לחד-מיניים את אותן זכויות ככלל שהיא מאפשרת להטרוסקסואלים.


הסקר בחן גם את העמדה בנושא בקרב מי שמגדירים עצמם דתיים והוא מעלה כי 34% מהם תומכים בזכות ציבור הלהט"ב להביא ילדים לעולם. בקרב המסורתיים תומכים 87% ובקרב החילונים לא פחות מ-94%.

סוכנות "תמוז" מנהלת זה שבע שנים מאות הליכי פונדקאות ברחבי העולם וזוגות חד מיניים רבים נעזרים בשירותה. המנכ"ל והמייסד, דורון ממט-מגד, אומר בהמשך לנתוני הסקר: "רעש האדמה הגדול בנפאל באפריל האחרון העלה לסדר היום הציבורי שוב את נושא הפונדקאות וזכותם של ההורים המיועדים, בעיקר מהקהילה הגאה, לממש את הרעיון האנושי הבסיסי ביותר : הזכות להורות, באמצעות תהליכים אלה. שמחנו להיווכח כי ממצאי הסקר משקפים באופן חד-משמעי את תמיכת הציבור בישראל בזכותו של הציבור החד-מיני להורות" והוא מוסיף: "אנחנו בעיקר מופתעים ושמחים לראות שגם חלק לא מבוטל, למעלה משליש, מהציבור הדתי מכיר בלגיטימיות של חד-מיניים להורות".

נתוני עומק של הסקר מצביעים על כך שנשים הן תומכות גדולות יותר בזכות להטב"ים להביא ילדים (87% לעומת 67% מהגברים), וכן כי לאלה מאיתנו המכירים אישית גבר או אישה חד-מיניים, הסובלנות לנושא גדולה יותר (90% לעומת 65% תומכים בקרב מי שלא מכירים אישית).

דורון מציין כי בישראל חיים מאות ילדים ובני נוער שגדלים להורים חד-מיניים ואומר: "למענם ולמען ילדים נוספים שייוולדו למשפחות הללו, ביקשנו לבדוק את הלך הרוח בקרב הציבור הישראלי, שמסקנותיו יהפכו את אירועי הגאווה השנה לשמחים במיוחד".