פרשה חמורה נוספת נחשפה הבוקר (שני) נחשפה הבוקר על ידי משטרת ישראל, שבמידה והיא נכונה, מראה כי השחיתות הגיעה גם אל יועצים בכירים של אנשי ממשל.



מחלק להב 433, אשר מתמחה בשחיתות ציבורית בחברות ממשלתיות, חושף חשד לעבירות שחיתות על ידי יועץ חיצוני וספקים לחברות/פרוייקטים ציבוריים ופרטיים. היחידה, שהוקמה לאחרונה, חשפה חשד לשחיתות מצד יועץ חיצוני, שסיפק שירות לחברות ממשלתיות כמו גם לגופים ציבוריים ולעסקים פרטיים שונים. 


החקירה הסמויה, שנוהלה במשך מספר חודשים וכללה גם את רשות המיסים ואת פרקליטות תל אביב, מצביעה על כך שיועץ חיצוני, שהועסק על ידי רכבת ישראל וגופים נוספים, היטה מכרזים בהיקפים של מיליוני שקלים ופעל באופן שיטתי לקידום זכיית ספקים מקורבים באותם מכרזים בתמורה לשוחד כספי. 

על פי החשד, אותו יועץ חיצוני, אשר שמו עדיין לא הותר לפרסום, פעל לקידום זכיית ספקים מקורבים במכרזים במסגרת התקשרותו עם רכבת ישראל ועם גוף אזרחי המועסק בפרויקט "עיר הבה"דים" בדרום. בלהב 433 הדגישו כי הפרשה לא מעלה חשד למעורבות של גורמי רכבת ישראל, גורמים ממשלתיים או גורמים צה"ליים הקשורים לפרויקטים.
לאחר שהושלמה החקירה הראשונית והסמויה, נעצרו הבוקר חמישה חשודים במעורבות בפרשה ובהם היועץ ומספר ספקים להם מיוחסות עבירות שוחד, מרמה ועבירות מס. כמו כן, פשטה המשטרה על משרדיהם ותפסה מסמכים, מחשבים וכן רכוש וחשבונות בנק לצורך בקשת חילוט. הם צפויים להגיע אחר הצהריים להארכת מעצרם.