החל משנת הלימודים הקרובה: תוספת של סייעת שנייה לכ-340,000 ילדים בגילאי 3-4  וקידום החינוך בגיל הרך, על ידי הגדלת התקציב בגנים בסך של של 400 מיליון שקלים.

כך מסרו היום (שני) במסיבת העיתונאים בנושא רפורמת הסייעת השנייה, שר החינוך, נפתלי בנט, שר האוצר, משה כחלון ויו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס. 
"הילדים ייצאו בקרוב לחופשת הקיץ ויחזרו לגנים חדשים ואיכותיים יותר. יותר תכניות לימוד, יותר משחקים, יחס חם ואישי יותר לכל ילד. כמו שהבטחתי כשנכנסתי לתפקידי: ילד בן שלוש בישראל יקבל את אותה הזדמנות אם הוא גר בהרצליה, בנהריה או ברהט. במדינת ישראל איכות החינוך לא תקבע לפי גובה תלוש המשכורת של ההורים", מסר בנט.
הגדלת התקציב תאפשר העסקתה של סייעת שנייה בגני הילדים בהם לומדים 30 ילדים ומעלה. הדבר נועד בעיקר להגביר את הזמינות של הצוות לילדים ולהעניק יחס חם ואישי לכל ילד וילד בגן. על מנת לצמצם פערים חברתיים התקציב יינתן לרשויות באופן דיפרנציאלי. 

הגדלת התקציב תבוא לידי ביטוי גם בהעמקה של תכניות לימוד בתחומי השפה, חשיבה חשבונית, מוסיקה ואומנות, ערכים סביבתיים ועוד. הלמידה תדגיש היבטים של פיתוח הסקרנות, היצירתיות ותהליכי חשיבה, כל זאת בהתאמה לגיל הילדים ולמיומנויות המאה ה- 21.  בנוסף, בכל אשכול גנים תמונה "גננת מובילה" שתלווה את הצוותים החינוכיים בגן ותייעץ להם מבחינה אישית ומקצועית. "הגננת המובילה" תסייע לצוותים החינוכיים גם בחיזוק הקשר עם ההורים והקהילה. 

"להשקיע בהכשרת הסייעות ולהפוך אותם לחלק מהצוות החינוכי"
 
התכנית מדגישה גם את חשיבות העשרת הסביבה החינוכית בגן והתאמתה למשחק, פעילות ומנוחה בעת הצורך. הסביבה החינוכית תכלול בין היתר, משחקי הרכבה והעשרה, פינה מוטורית, וכן גם פינה רכה למנוחה (מזרונים ומושבים רכים). לצורך כך, יוקצה תקציב ייעודי בסך של עד 5000 שקלים לכל גן.
כזכור, התכנית "רפורמת הסייעת השנייה" ממשיכה למעשה את התהליך שהחל בשנת 2012 עם יישום החלטת הממשלה, אשר אימצה את המלצות ועדת טרכטנברג, על מתן חינוך ציבורי חינם לגילאי 3-4. במסגרת כך, בשלוש השנים האחרונות נקלטו כ-90% מילדי שנתונים אלוה בגנים ציבוריים. 
עם זאת, השינויים לוו בין היתר גם בקשיים שבאו לידי ביטוי ברמת השירות, ובתלונות  ובמחאות רבות של הורים  מכל רחבי הארץ, שדרשו סייעת נוספת לגנים אלו. 

במועצה לשלום הילד בירכו היום על ההחלטה להוסיף סייעת לגני הילדים בגילאי 3-4. "זוהי החלטה ראויה והחלטה הכרחית, אם רוצים להבטיח את רווחת הילדים ושלומם בגיל צעיר וקריטי. חבל רק שההחלטה באה רק לאחר מחאות והפגנות, אך טוב מאוחר מלעולם לא, אמר ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד. בתוך כך במועצה תובעים גם להשקיע בהכשרת הסייעות ולהפוך אותם לחלק מהצוות החינוכי ולא רק כוח עזר. 
נשיא המדינה, ראובן ריבלין בירך את השר בנט על הרפורמה: "אני ער למצוקת הילדים ולמאבק ההורים בנושא זמן רב ואני בטוח שהיוזמה תאפשר לילדים ולנכדים של כולנו ליהנות אישית ומליווי חינוכי ראוי יותר כפי שמגיע להם".