לאחר שבצהריים איימו קבוצות סלפים כי ישגרו טילים לעבר ישראל הערב (חמישי) שוגרה רקטה לכיוון המועצה האזורית חוף אשקלון ותושבי הדרום שוב נכנסו למרחבים המגונים לקול אזעקת צבע אדום.

גורם בצה"ל מעריך כי הרקטה התפוצצה בשטח הרצועה ומוסיף כי לאחר סריקות "לא אותרו נפילות בשטח ישראל".

אזעקות נשמעו הערב באשקלון, בבאר גנים, בברכיה, בהודיה, בכפר סילבר, במשען, בניר ישראל, בניצן ובניצנים. בעזה מדווחים על שיגור טיל אחד ובדרום תושבים מדווחים על פיצוץ עז שנשמע. 

גורם בצה"ל מסר כי "ייתכן שמדובר בשיגור כושל". מצה"ל נמסר עוד כי "ככל הנראה מדובר בשיגור בודד, נערכות סריקות באזור והנושא בבדיקה".

מוקדם יותר דובר אחת מקבוצות הסלפים בעזה, המזוהה עם ארגון דאעש, אמר במסיבת עיתונאים כי לא קיים שום הסכם בינם לבין חמאס: "נמשיך לשגר רקטות לעבר ישראל".

הגורם הדגיש כי אין שום הסכם בין הסלפים לחמאס והוסיף כי חמאס ממשיך לעצור את הסלפים. לדבריו נכון לעכשיו שוחררו רק ארבעה פעילים שנעצרו על ידי חמאס. עוד מציין הדובר כי הם דורשים מחמאס לשחרר את כל האנשים שנעצרו.

כמו כן הוסיף הדובר כי המצב הביטחוני בין חמאס לסלפים התומכים בדאעש בעזה רק מחמיר מרגע לרגע והמצב הזה הוא שמוביל בסופו של דבר לירי רקטות לעבר שטח ישראל, "תנועת החמאס אשמה והיא תשלם את המחיר", כך נאמר בהודעה.  

"חיינו אינם הפקר"

ארגון החמאס הוציא גם הוא הודעה כי יגיב בחומרה נגד ישראל אם אכן יופגזו עמדות של הארגון בעזה. גם בישראל חזרו ואמרו כי הגורם האחראי ברצועה הוא החמאס וכי כל ירי לעבר ישראל יענה בתגובה חריפה. 

ח"כ חיים ילין הגיב לירי הרקטה הערב ואמר: "ממשלת ישראל לא מונעת את הבעיה, אלא עסוקה בניהול הירי מעזה ובהישרדות פוליטית".

"נתניהו די! הגיע הזמן להפסיק לדאוג אך ורק לעתידך הפוליטי - קיים את שהבטחת ודאג לביטחונם של תושבי הדרום, חיינו אינם הפקר. אקורד הסיום של מערכה צבאית חייב להיות הסדר אזורי, שכולל שיקום רק בתנאי שמתבצע פירוז ברצועה", הוסיף ילין. 

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, בתגובה לירי הערב לעבר ישובי הדרום: "לא ניתן לקיים שגרת חיים תחת איום מתמיד של ירי רקטות והחשש בקרב התושבים מפני הסלמה בקיץ הקרוב הולך ומתעצם".

"אנו מצפים מממשלת ישראל שתגיב לירי בעוצמה על מנת שיובהר בצורה חד משמעית שלא נסכים להיות בני ערובה של ארגוני הטרור מרצועת עזה", הוסיף עידאן.