הפינוק של תושבת חולון בספא באילת הפך לסיוט כשמיטת הטיפולים קרסה והיא מצאה עצמה בבית החולים. לדבריה, עד היום היא סובלת מכאבים וזקוקה לטיפול רפואי.



״זה קרה לפני שנה״, משחזרת ילנה ליברמן (30) מחולון, ״הייתי בחופשה באילת וביום האחרון החלטנו, אני וכמה חברות, לפנק את עצמנו בספא של מלון רימונים סנטרל פארק. באמצע העיסוי התקפלו שתי רגלי המיטה ששכבתי עליה, נפלתי על הפנים ואיבדתי את ההכרה. כשהתעוררתי מצאתי עצמי שרועה על הרצפה, עטופה במגבות ומלאה בדם. המעסה לא ידע מה לעשות וקרא למנהל, והוא החל לבדוק את המיטה. לאף אחד לא היה אכפת מה קורה איתי. בסוף הם רק שאלו אם להזמין לי מונית כדי שאסע לבית חולים״.



ליברמן הועברה לבית חולים יוספטל בעיר, שם קיבלה טיפול רפואי ראשוני. אולם לדבריה, רק כשחזרה הביתה הבינה עד כמה חמורות הפגיעות. ״הייתה לי סחרחורת נוראית״, היא מספרת, ״אמרו לי שפתחתי את השפה. ידעתי שאני צריכה לראות פלסטיקאי אבל אמרו לי שאין פלסטיקאי בבית החולים, אז נתנו לי זריקה נגד כאבים ושלחו אותי הביתה. חזרתי לביתי וכשקמתי בבוקר ראיתי שהשפה שלי מלאה זיהום ומוגלה. הגעתי לבית חולים שיבא, שבו אני עובדת כאחות, ושם המשיכו את הטיפול״. היא מספרת עוד שהטיפול הרפואי נמשך חודשים ארוכים לאחר מכן, ושהנזק לא חלף.



בימים אלו הגישה ליברמן לבית משפט השלום בתל אביב תביעת פיצויים נגד המלון באמצעות משרד עורכי הדין אלמוג־שפירא. "עד לפני חודשיים טופלתי במרפאה לפה ולסת, ואז הם אמרו לי שאין יותר מה לעשות", היא מוסיפה, "ניסיתי לגשת גם לרופאים פרטיים, אבל כולם הרימו ידיים. לא מדובר רק בצלקת, אני עדיין סובלת מכאבים עזים. הסחרחורות נמשכו חודשים לאחר המקרה, ועד היום כשאני שותה נוזלים לי מים מהפה. בלילה אני צריכה לישון על מגבות כי אני כל הזמן פולטת רוק, ועד היום אני לא יכולה להתנשק עם בעלי כי זה מלווה בכאבי תופת״.




ליברמן. "אמור להיות חוויה מהנה". צילום: אלבום משפחתי


״אין ספק שהייתה תקלה במיטת הטיפולים שצוות הספא היה צריך לזהות קודם״, אומר עו״ד רפאל אלמוג, ״טיפול בספא אמור להיות חוויה מהנה, ודאי שלא מסוכנת. בעלי המקום הם האחראים לביטחון האנשים שמגיעים אליהם וחובתם לספק את התנאים הנאותים לכך״.



מרשת בתי המלון רימונים נמסר בתגובה: ״ברצוננו לאחל איחולי החלמה מהירה לגברת ילנה ליברמן. ספא בודי אנד סול, הנמצא בשטח המלון, הוא עסק פרטי ועצמאי שאינו קשור למלון. לספא כניסה חיצונית והוא מקבל לקוחות באופן שאינו קשור לרשת. בהתאם, המלון אינו אחראי לתאונות המתרחשות בספא. אנו מציעים לגברת ליברמן לפנות ישירות להנהלת הספא ובטוחים כי פנייתה תיענה ותטופל בהתאם לנדרש. הרשת פועלת למחיקת התביעה נגדה ובטוחה כי בית המשפט ייעתר לבקשתה.״