יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, נפגש היום (ראשון) בצהריים עם אורטל תמם, אחייניתו של החייל משה תמם ז"ל, המובילה את המאבק לביטול ההצגה "הזמן המקביל" בחיפה, המבוססת על כתביו של רוצחו.

חבר הכנסת לפיד הביע את תמיכתו במאבק של תמם ואמר: "אסור שכסף ממשלתי יתקצב הצגות של מחבל נתעב. רוב מוחלט בחברה הישראלית מתנגד לתקצוב הצגה של המחבל השפל אשר רצח את דודך".
בפתח הפגישה אמרה אורטל ללפיד: "אני רוצה להגיד לך תודה שהצטרפת למאבק שלנו . זה משהו שמאוד חשוב לי שאנשים יבינו שזה לא מאבק לא של ימין ולא של שמאל ולא של מרכז. הטרור לא יודע מה ההבדל בין אף אחד והוא בכל מדינת ישראל. אני מאוד מעריכה את זה".
לפיד השיב לתמם: "חשוב לי שתדעי שזה שיש קבוצות קטנות בתוך החברה הישראלית שחושבות שמי שרצח וחטף את דוד שלך הוא אסיר פוליטי, לא אומר שזה מה שחושבת החברה הישראלית. דוד שלך נפל בהגנה על מדינת ישראל ומי שרצח אותו הוא רוצח שפל, ולא מגיעה אגורה של כסף ממשלתי בשביל שיעשו הצגות על כתביו. זה דבר נורא בעיני ואנחנו לא נתן לזה לקרות. לעולם לא נוותר עליכם".

כזכור שר החינוך, נפתלי בנט, הורה אחר בשבוע שעבר על הסרתה של ההצגה "הזמן המקביל" מסל התרבות הארצי, למרות החלטת ועדת הרפרטואר לאשרה בשנית. ההצגה מבוססת על כתביו של המחבל וואליד דקה, אשר הורשע בתכנון חטיפת ורצח החייל משה תמם ז״ל בשנת 1984.

לפני כחודשיים פתחה משפחת תמם במאבק בלתי מתפשר בעקבות העלאת ההצגה 'הזמן המקביל' בתיאטרון הערבי 'אל מידאן' בחיפה. המשפחה השכולה זועמת על העלאת ההצגה אשר נכתבה בהשראת כתביו של המחבל דקה, תושב באקה אל גרבייה, המרצה מאסר עולם בגין רצח יקירם, ועל העובדה כי ההצגה זוכה למימון ציבורי.

בעצומה אשר מובילה לאחרונה המשפחה השכולה באינטרנט, היא קוראת להסרת המימון הציבורי לתיאטרון הערבי 'אל מידאן' אשר מעלה את ההצגה. "ההצגה מבוססת על כתבי הרוצח הנתעב ואליד דקה, על חלומותיו ושאיפותיו", נכתב בעצומה, "חלומות ושאיפות שהחייל משה תמם ז"ל - שנחטף, עונה ונרצח באכזריות על ידי דקה וחבריו - לעולם לא יזכה להגשים. לא יעלה על הדעת שכסף ציבורי יממן הצגה מכתביו של רוצח חייל צה"ל. לא ייתכן שהציבור ייאלץ לממן בעל כורחו תיאטרון המקדם באופן שיטתי תעמולה קיצונית ומסיתה. המציאות הזו מנוגדת לכל היגיון ולכל אמת מוסר והיא מוכרחה להשתנות". עד כה חתמו על העצומה מעל 13,000 איש.