פרסום ראשון: הליך הבדיקה של פרשת מעונות ראש הממשלה הפך לחקירה פלילית, כך נודע למעריב-אונליין. הליך הבדיקה עליו החליט היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ערב הבחירות, הפך, לאחר שנאספו ממצאים שונים בפרשות השונות: הבקבוקים וקבלן החשמל בראשן, לחקירה פלילית. למעריב-אונליין נודע כי הודעה בנושא נמסרה לצוות החקירה במשטרה. עוד נודע כי ההחלטה על עדותם של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו וסמנכ״ל המשרד עזרא סיידוף טרם התקבלה, אולם המשמעות היא שבמידה וימסרו את עדותם היא תהיה תחת אזהרה.



עד כה התקיימו מספר פגישות בלשכתו של היועץ וינשטיין, בהשתתפות פרקליט המדינה שי ניצן, המשנה ליועמ״ש (פלילי) רז נזרי וראש צוות החקירה, תנ״צ אפריים ברכה, ראש יאח״ה. 



באחת מהישיבות הללו, הוצגו ממצאי הבדיקה, שהעלו כי הפרשה חמורה יותר מכפי שסברו תחילה ובפרקליטות המדינה הוחלט שעל מנת לגבות את עדותם של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו ושל סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף, נדרש לחקור אותם באזהרה, כמו גם עובדים נוספים במשרד ראש הממשלה ובמעונו, שכבר החלו להיחקר.




עזרא סיידוף. צילום: פלאש 90



כזכור, הפרשה החלה בעקבות עדות של אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, שטען כי היו הוצאות לא ראויות במעון. העניין הועבר לבדיקת מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא.



המבקר שפירא קבע ביחס לחומרים שהעביר ליועץ, כי "עולה מהם חשש לכאורה לפגיעה בטוהר המידות עד כדי חשש למעשה פלילי". בנוסף לחוות דעתו של המבקר, נוספו חוות הדעת של הגורמים המקצועיים והמשטרה, ביניהם המפכ״ל, שסברו, לאור עדותו של מנהל המעון לשעבר, מני נפתלי, כי לא ניתן להגיע לחקר האמת ללא בחינה של גרסאות ראש הממשלה, רעייתו ואחרים המעורבים בפרשות, מה שמצריך חקירה פלילית על מנת לשמור על זכויותיהם, במסגרת עדות תחת אזהרה - חקירה.



על פי דוח המבקר בעניין, היו "הוצאות שקשורות בהתקשרות לביצוע עבודות חשמל במעון הפרטי בקיסריה". המבקר כתב בדו״ח כי במהלך שנת 2009 נתבקש אישור התקשרות עם חשמלאי בעלות של כ- 50 אלף שקלים, לצורך ביצוע עבודות 'דחופות' במעון הפרטי. בפועל, ההתקשרות נעשתה עם חבר מרכז הליכוד, שוועדה מיוחדת קבעה שאסור להתקשר עמו. ״כדי לעקוף הנחיה בעניין״, נכתב בדו״ח, ״הוצג מצג מטעה״.



ממשרד המשפטים נמסר כי ״טרם התקבלה החלטה בפרשה״.