"יש לקבוע סל שירותים ומחירים אחיד לקייטנות", אמר היום (שני) יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה , ח"כ דוד אמסלם, בדיון שהתקיים בנושא הוזלת מחירי הקייטנות שמפעילות הרשויות.



במהלך הדיון, אימהות דיווחו כי הן מתקשות לעמוד בתשלומים עבור הקייטנות בחודשי הקיץ. מלי סבח ממעלה אדומים סיפרה על הקושי: "העלויות מטורפות, הקייטנות במחירים המסובסדים הן עד 13:00 וההשלמה לצהרון הופכת שוב את המחיר לגבוה".



ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת), שנכח בדיון אמר כי "הגיע הזמן לרגולציה בתחום, יש להגדיר מה הבסיס המחויב בכל קייטנה ומהי התקרה".



ח"כ דני עטר (המחנה הציוני), הציע לקיים דיון משותף עם ועדת החינוך ואמר כי "זה הופך לקיץ לעשירים בלבד, מכיוון שיש מאות אלפי ילדים, שהוריהם לא יכולים לממן להם קייטנות וטיולים. ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) הוסיף כי "תעשיית הקייטנות הופכת למפלצתית", ושאל: "מדוע המדינה באופן קונסיסטנטי חומקת מאחריותה לתושבים? צריך לדאוג שהילדים לא יתרוצצו ברחובות, אחרת ההורה ייאלץ לא לעבוד ויאבד את כספו כדי לדאוג לילדו. צריך לסבסד ולפקח."



חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד), סיפרה כי הוקצבו כספים להארכת הקייטנות של החופש הגדול עד לכיתות ד' (דברים שאושרו ע"י שר החינוך לשעבר, שי פירון) ותהתה להיכן נעלם התקציב.



במקביל, העלתה גרמן את נושא הילדים בעלי המוגבלויות במהלך חופשת הקיץ ואמרה כי יש לקיים את ההחלטה שקיבלה יחד עם שר הרווחה בעת כהונתה כשרת הבריאות, להאריך את הקייטנות לבעלי צרכים מיוחדים.



יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם, סיכם את הדיון והצביע על ארבעה גורמים מרכזיים שבאחריותם הטיפול בנושא: משרד הפנים, השלטון המקומי, משרד האוצר ומשרד החינוך. אמסלם הוסיף כי באחריות משרד הפנים לרכז את הנושא ולקבוע סל אחיד שימנע את הפערים בין רשויות על פי מצבן הסוציו אקונומי: "יש לבנות טבלת מחירים אחידה ארצית שמתייחסת לרמה הסוציו-אקונומית, לא יתכן שיש כאלה פערים בין רשות ענייה לעשירה. זה עניין מוסרי ואני רואה בכך חשיבות ערכית".