הארגון "שוברים שתיקה" וייצוג של ההתארגנות "האמת שלי" וארגון ההסברה Stand With Us, יופיעו היום (רביעי) בפני ועדה בהשתתפות האיחוד האירופי בבריסל כדי לתת עדויות של לוחמים לשעבר מהשטח. 
מתן כצמן,נציג התארגנות "האמת שלי" וחבר בארגון ההסברה Stand With Us, התראיין הבוקר בגל"צ והעיד כי הגיע לבריסל כדי להסביר את מורכבות הדברים. "אני נמצא פה בקשר עם אנשי משרד החוץ, אבל אני נמצא פה כדי לספר את הסיפור שלי. אני הולך לספר להם שהמציאות שהם חושבים היא לא שחור ולבן, כשיש אזרחים אנחנו עושים כל מה שאפשר כדי להימנע מפגיעה בהם".
כצמן הוסיף ופירט על חשיבות הנוכחות שלו בוועדה: "זה פאנל, תת וועדה של זכויות אדם בפרלמנט האירופאי, יהיה נציג של שוברים שתיקה ונציג של משרד החוץ. זה בעצם סוג של שימוע שרוצים לדעת מאיתנו מה היה שם, הבעיה היא שהם שומעים מציאות מאוד מסוימת".

כזכור, בימים הקרובים יוגש דוח ועדת מועצת האו"ם לזכויות אדם על אירועי מבצע צוק איתן, ובישראל מעריכים כי הוא ישמש נשק בידי הקוראים לחרם עליה וילבה את האש. על מנת להתמודד עם המתקפה המדינית, פרסם משרד החוץ בתחילת השבוע את הדוח של ישראל על אירועי מבצע צוק איתן. 

"חשוב שאנשים יבינו מה נעשה"


"אני לא אומר שזה דעות מוחלטות, הדעות הללו מעוותות הן לא מראות את המציאות ולא מראים למה החיילים היו שם מלכתחילה. חשוב שאנשים יבינו מה נעשה", הוסיף כצמן.
 
כצמן שיתף חוויה אישית שלו כלוחם, כאשר נתקל בדילמות מוסריות: "לי בעופרת יצוקה היה מקרה קשה כשקיבלנו דיווח מהמודיעין שיש אמבולנס שהולך להתפוצץ על הכוח, ראינו אותו דוהר לעברנו. בסוף האמבולנס פנה ימינה ונעלם. צריך לקבל החלטות תוך שניות, בסוף זה תלוי בחינוך שהחיילים קיבלו ובהכשרה שלהם".
כזכור, ישראל סרבה לשתף פעולה עם חברי הוועדה, בטענה שהיא מוטה נגד ישראל. יו"ר הוועדה הקודם, וויליאם שאבאס, נאלץ להתפטר לאחר שנודע כי קיבל כסף מגופים פלסטיניים. 
הדוח מפרט את האירועים המרכזיים שהובילו למבצע "צוק איתן", היעדים העיקריים של ישראל, מטרות הטרור נגדם פעל צה"ל, הסיוע ההומניטארי שישראל אפשרה להכניס לרצועת עזה, הפגיעה בעורף הישראלי, מנגנוני הבדיקה והחקירה הישראלים ועוד.