לאחר שכתב אמש בדף הפייסבוק שלו כי ישקול הצטרפות לממשלה אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יאשר בניית 1,000 יחידות דיור במעלה אדומים, הבהיר הבוקר (רביעי)  יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בראיון לניסים משעל, כי אינו מחפש דרך לחזור לממשלה.

"אנחנו דורשים עקרונות והתחייבויות, שמילה תהיה מילה ולא רק הבטחות סרק. חשוב להדגיש שמדובר בהתחייבויות אישיות של נתניהו כלפי בוחריו, אנשים שהצביעו עבורו בהמוניהם", אמר ליברמן.
ח"כ ליברמן הסביר למשעל את התבטאותו בנושא: "אתמול ביקרתי ביחד עם חברי סיעתי במעלה אדומים וראש העיר הלין וקיטר על כל ההבטחות שקיבל לפני הבחירות מכל בכירי הליכוד שביקרו במקום ועל כך שיום אחרי הבחירות הוא כבר לא שמע מהם יותר. לכן החלטתי להתחייב בפניו בנושא והודעתי שכאשר ראש הממשלה יחתום לו על בניית 1,000 יחידות דיור, אני אשקול ישיבה בממשלה".

"לא משנה איזה תיקים וכמה תקציבים נקבל"
לשאלתו של משעל אם אכן יממש את הצהרתו אם נתניהו יאשר את הבנייה במעלה אדומים, השיב ליברמן שבלי שינוי מהותי של קווי היסוד אין סיכוי שיישב בממשלה. "מדובר בשורה של נושאים חשובים כמו מיטוט שלטון החמאס, חוק הלאום, נושא הגיור והשוויון בנטל. יש לנו שבעה סעיפים עיקריים ובלי שהם מתקיימים אין לנו על מה לדבר ולא משנה איזה תיקים וכמה תקציבים נקבל".

בנוגע לפרסומים על המגעים המתקיימים מול חמאס על הסדרי שביתת נשק ממושכת, הביע ח"כ ליברמן את דעתו בנחרצות: "מדובר בכניעה לטרור. אחרי כל הקורבנות והחיילים שלחמו בעזה, ואחרי שחמאס משקמים כעת את כל תשתיות הטרור שלהם, הם יקבלו גם נמל? זאת באמת תהיה פשיטת רגל. שביתת נשק לחמש שנים תוביל למצב בלתי נסבל, כי בעוד חמש שנים חמאס יהיו בדיוק כמו החיזבאללה בלבנון עם עשרות טילים ארוכי טווח וראשי נפץ קטלניים".
"זה בדיוק מה שהם רוצים", אמר ליברמן והוסיף: "חמש שנים של שקט כדי לשקם ולפתח את כל תשתיות הטרור, ואנחנו נצטרך להתמודד עם חיזבאללה בצפון וחמאס מחוזק בדרום".
ערכה: הדס בארי