למעלה משש שעות לאחר שטיסת אל על המריאה היום (רביעי) לניו יורק, מטוס מסוג בואינג 747-400 עשה תפנית מעל האוקיינוס האטלנטי ועושה את דרכו בחזרה לנתב"ג בשל תקלה טכנית באחד מארבעת המנועים.



טיסת אל על המריאה לפני הצהריים, כאשר על סיפונה 340 נוסעים ואנשי צוות. לאחר שעות ארוכות של טיסה, לחץ השמן באחד מהמנועים ירד. בתום התייעצויות החליט קברניט המטוס להחזירו לארץ. המטוס עשה תפנית מעל האוקיינוס ועושה את דרכו בחזרה לנתב"ג דרך אירופה.



באל על העדיפו כנראה, בדומה לחברות תעופה אחרות, לבצע את התיקון במוסך החברה בנמל הבית בנתב"ג ולא במדינה אחרת. זאת, משיקולי עלויות כספיות. עלות התיקון בארץ, למרות ההוצאה הגבוהה יותר עבור תצרוכת הדלק בשל התארכות הטיסה, זול משמעותית לעומת מדינה אחרת, לשם היה צורך להטיס צוות מיוחד.



בחברת אל על ציינו שלא נשקפה סכנה בטיחותית ולכל הנוסעים כבר נמצאו פתרונות טיסה חלופיים בטיסות של החברה וחברות אחרות. המטוס אמור לנחות בשעות הערב המאוחרות.



מהחברה נמסר: "בטיסת אל על 007 מתל אביב לניו יורק, במטוס 747-400 ועליו 340 נוסעים – הוחלט להחזיר את המטוס לנחיתה בנתב"ג עקב תקלה באחד מארבעת המנועים. המטוס נמצא מעל אירופה וצפוי לנחות בארץ נחיתה רגילה. הנוסעים יועברו לטיסות חלופיות. הנוסעים יועברו לטיסות חלופיות. חברת אל על רואה בבטיחות היטיסה ערך עליון ואינה מתפשרת בנושא קלה כחמורה".