דליקה פרצה הבוקר (חמישי) בכנסיית בטבחה הנמצאת על חופה הצפוני של הכנרת. שני בני אדם נפגעו קל משאיפת עשן ובמקום נמצא כיתוב בעברית מתוך תפילת עלינו לשבח, ההמייחל כי לא יהיו עובדי אלילים בארץ.
צוותי כיבוי של כבאות והצלה פועלים במקום, חוקרי דליקות וחוקרי תחנת טבריה הגיעו לזירה במטרה לאתר את החשודים בהצתה.חמישה צוותי כיבוי פועלים במקום מהשעה ארבע לפנות בוקר.


שריפה בכנסיית טבחה. צילום: כבאות והצלה מחוז צפון

אלמונים הציתו את גג הכנסייה שנמצאת על שפת הכנרת נבנתה בראשית ימי הנצרות ומעוטרת בפסיפסים. ישנו נזק גדול בכנסייה שנחשבת לאחד המקומות הקדושים ביותר לנצרות בישראל. מהמשטרה נמסר כי למקום נגרם נזק בחדר האירוח ובמחסן של הכנסייה וכי גם חדר התפילה ניזוק קלות מעשן.
כתובות נאצה בעברית נמצאו על הקיר כאשר בכתובת נכתב הציטוט "והאלילים כרות יכרתון". זהו חלק מתפילת עלינו לשבח הנאמרת שלוש פעמים ביום. הפירוש הוא איחול כי לא יהיו בארץ נוצרים או מוסלמים, ומכאן עולה חשש לאירוע תג מחיר. 

 
ח"כ נחמן שי התייחס להצתה ואמר: "הפגיעה בכנסייה בטבחה פוגעת חמורות בישראל ומערערת את תדמיתה כמדינה שמעניקה חופש דתי ומגינה על המיעוטים החיים בתוכה. בשנים האחרונות אירעו עשרות אירועים של חילול מקומות קדושים לנוצרים ולמוסלמים, אך משטרת ישראל לא הצליחה לפענח אותם. כמי שסבלו בעבר סבל גדול ונרדפו בשל דתם חייבת מדינת היהודים להגן על כל אזרחיה".

עם הגעת הדיווח על אירוע הצתת הכנסייה בטבחה הגיש ח"כ שי הצעה דחופה לסדר היום של הכנסת, בה הוא תובע מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להנחות את שירות הביטחון הכללי ואת המשטרה ולהעמיד את הנושא בראש סולם העדיפויות שלהם.