מבוי סתום או מצוד אחר חשודים? היחידה ללוחמה בפשיעה לאומנית במחוז ש"י במשטרה הטילה איפול חלקי על חקירת הצתת כנסיית "הלחם והדגים" שאירעה באזור הכנרת ביום חמישי.



16 תלמידי הישיבה שעוכבו לחקירה כבר ביום האירוע שוחררו, ובשלב זה לא נעצרו חשודים בפרשה.



כזכור, 16 הנערים נחקרו, ולאחר שמסרו את גרסאותיהם לאירוע הוסר החשד נגדם כביכול והם שוחררו. במשטרה המשיכו בחקירה במסגרת איסוף ראיות, אולם טרם הצליחו למקד את החקירה סביב חשודים פוטנציאליים.



גורמים המעורים בפרטים סבורים כי המשטרה נקלעה בשלב זה למבוי סתום, אולם אין בכך כדי לומר שהחוקרים לא יצליחו לשים את ידם על המבצעים.



מנגד, טוענים במשטרה כי החקירה בעיצומה וכי "אין זה נכון יהיה לפרסם את הפרטים כשאין לנו ביד את החשודים, כי הם ישמעו על שלבי החקירה באמצעות התקשורת. בשלב זה אין לנו חשודים והחקירה מתנהלת".



כזכור, הדליקה פרצה בכנסיית הנמצאת על חופה הצפוני של הכנרת. שני בני אדם נפגעו קל משאיפת עשן ובמקום נמצא כיתוב בעברית מתוך תפילת עלינו לשבח, המייחל כי לא יהיו עובדי אלילים בארץ.



בעקבות ההצתה נגרם נזק גדול בכנסייה, שנחשבת לאחד המקומות הקדושים ביותר לנצרות בישראל. מהמשטרה נמסר כי למקום נגרם נזק בחדר האירוח ובמחסן של הכנסייה, וכי גם חדר התפילה ניזוק קלות מעשן.