מחאת הסרדינים: הלימודים בבתי הספר היסודיים במרכז הארץ השובתו היום (ראשון).  בתל אביב ובגבעתיים הושבתו הלימודים בשעתיים הראשונות וברמת גן הושבתו הלימודים בחלק מבתי הספר היסודיים לשעה, ובכל השכבות הנמצאות בסכנת איחוד (לא עומדות בתקן של משרד החינוך) יושבתו הלימודים ליום שלם.



בבית הספר "גבריאלי" בתל אביב הפגינו כ-300 הורים וילדים במחאה על הצפיפות בכיתות. על השלטים אותם נשאו נכתב "אנחנו לא סרדינים" ו"צפוף לנו".



אמירה פז, יו"ר וועד ההורים בבית הספר, אמרה בראיון לגלי צה"ל: "אני מרגישה את הרוח, את רוח הקרב בקרב ההורים. אני חושבת שהם ילמדו שכשיש להם כוח - אז כולנו נהיה ביחד במאבק הזה. היכולת של מורה להגיע לכל ילד ממש נפגעת עם כל ילד נוסף בכתה".




ההפגנה בבית הספר "גבריאלי" בת"א. צילום: אבשלום ששוני


גם בבית הספר "המשתלה" נערכה הפגנה, בה השתתפה גם השרה גילה גמליאל, שלאחר מכן כתבה בפייסבוק:


 

השתתפתי הבוקר (א׳) בהפגנה של הורי ותלמידי בית הספר ״המשתלה״ בתל אביב המוחים על הצפיפות בכיתות הלימוד. תופעה זו אינה מנת ...

Posted by ‎גילה גמליאל - Gila Gamliel‎ on Sunday, June 21, 2015

ביום שני תגיע המחאה גם לירושלים. במקביל להשבתת הלימודים במערכת החינוך העירונית משעה 8:00 עד 10:00, תיערך הפגנת מחאה של ארגון ההורים בעיר ושל תלמידים מול הכנסת. הלימודים ביום שני יושבתו גם במועצה אזורית מנשה, ובמקום תיערך עצרת מחאה. גם במטה בנימין צפויים שיבושים במערכת החינוך. ביום שלישי ישובשו הלימודים בבתי הספר בבאר שבע ובלב השרון. במשך השבוע צפויים שיבושים נוספים בבתי הספר ברחבי הארץ.



כזכור, בשבועיים האחרונים נקטו ועדי ההורים פעולות מחאה ושיבשו את הלימודים ברחבי הארץ. אך בעקבות בקשתו של יעקב מרגי, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, השהו את ההשבתה, עד לפגישה עם נציגי משרד החינוך ביום חמישי האחרון, שלטענת נציגי פורום ההורים היישוביים, לא הביאה לפתרונות אופרטיביים לצמצום מספר התלמידים בכיתות.



ממשרד החינוך נמסר: "המשרד מקיים הידברות שוטפת עם נציגות ההורים במטרה לתת את המענים הטובים ביותר לתלמידי ישראל".



בתוך כך, ביום חמישי האחרון נפגש ח"כ יואב קיש (הליכוד) עם נציגי פורום ההורים הישוביים בתל אביב ושמע מהם על הקשיים ביישום הדרישה להקטנת כמות התלמידים בכיתות. קיש סיפר להם על הצעת החוק שבכוונתו להגיש לוועדת השרים לענייני חקיקה לאחרונה, עוד בטרם סיום המושב.