שר הרווחה, חיים כץ (הליכוד), הצליח לכפות היום (ראשון) על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דחייה באישור נוסח תכנית רב-שנתית אסטרטגית של המועצה הלאומית לכלכלה. מדובר בתכנית שהממשלה אמורה היתה לאשר כלשונה לאחר דיון עקרוני ראשון בישיבתה השבועית. 
התכנית שגובשה מציעה פתרונות לסוגיות כמו פיתוח כלכלי ביישובי הפריפריה, מימון לעסקים קטנים ובינוניים, הרחבת תכנית "ישראל דיגיטלית" לצמצום פערים באמצעות הנגשת טכנולוגיות מידע ומחשוב ועוד. אולם טרם ישיבת הממשלה הודיע שר הרווחה כץ כי אם התכנית תעלה להצבעה, בכוונתו להתנגד לה משום שמשרד הרווחה לא היה שותף מרכזי בגיבושה ומשום שאינה מתייחסת לסוגיות ליבה חברתיות כמו הצבת יעדים לצמצום פערים ושיוויון הזדמנויות ויישום מסקנות הוועדה למאבק בעוני מהממשלה הקודמת.
בשל התנגדותו הנחרצת של השר כץ לאישור התכנית החליט ראש הממשלה לדחות את המשך הדיון באישורה של התכנית. אחרי הישיבה אמר השר כץ: "במהלך השבוע הקרוב יהיו דיונים בין המועצה הלאומית לכלכלה במשרד רה"מ לבין משרדי. אני מאמין שאחת הסיבות שהתכנית לא עלתה להצבעה היום היא ההתנגדות שלי". 

עוד טרם הישיבה הבהיר שר הרווחה: "תוכנית אסטרטגיה חברתית-כלכלית שנועדה להעניק פתרון ל- 15 השנים הבאות חייבת לכלול גם יעד של צמצום פערים ודאגה לאוכלוסיות מוחלשות. אי אפשר לדבר על תשתיות מימון למשקי בית מבלי להתייחס לאלו שכלל אינם מגיעים לסף המס לתוכניות חסכון. אסור לנו לתקן מצב של חוסר שיוויון הזדמנויות בין ילדי ישראל רק בשלבי הבגרות שלהם, אלא יש לפעול לשינוי מצב זה כבר בגיל הרך על מנת למנוע את היווצרותם של פערים אלו בכלל". 

"התכנית מלאה בהתייחסויות כלליות ולא מספקות"

 
כץ הגדיש והוסיף: "אני צריך להיות שותף בתכנית שנוגעת גם בהתמודדות עם הזדקנות האוכלוסייה, אם בטיפול בשוק הפנסיה לטובת הצעירים, אם בגרעון של הביטוח הלאומי. אבל צריך גם להעלות את קצבאות הזיקנה למי שלא יעמדו במבחני הכנסה, צריך לשפר את תנאי ההעסקה של העובדים הסוציאלים, לשפר את מיצוי הזכויות והועדות הרפואיות בביטוח לאומי. לא נראה לי רציני שלא יהיה מענה לנושאים האלה בתכנית רב שנתית".
גורמים במשרד הרווחה הסבירו כי התנגדותו של השר כץ לתכנית היא נחרצת וחד משמעית וכי הוא דורש מראש הממשלה שינוי מהותי בה: "צריכה להיות בתכנית התייחסות ברורה לצמצום פערים עם התחייבות ממשלתית. התכנית מלאה בהתייחסויות כלליות ולא מספקות. הנושא הבוער של הפערים החברתיים הגדולים ביותר במדינות המערב ויעדים לצמצומם לא מוזכר בה. לשר נמאס ממדיניות של כיבוי שריפות. למשל היום מטפלים בנערים בסיכון על ידי הכנת תכניות שיקום פרטניות, אבל תכנית לאומית חברתית היא הזדמנות לבנות מסלול לתמיכה כבר מהגיל הרך בילדים בסיכון כדי להצעיד אותם במסלול שיימנע הידרדרות כבני נוער. אנחנו יכולים לטפל ככה בהרבה יותר ילדים ולהעשיר באמת את ההון החברתי שלנו". 

קואליציית ארגוני הפורום למאבק בעוני בירכה על התנגדות השר חיים כץ לתכנית: "אנו מחזקים את ידו של שר הרווחה, חיים כץ. צעד תמוה ובניגוד להבטחות קודמות של רה"מ, בחרה הממשלה שלא להגדיר במסגרת התכנית מטרות בנושא צמצום פערים חברתיים וקידום שוויון הזדמנויות ובכללם הגדרת יעד לצמצום עוני כחלק מהתכנית האסטרטגית. שיעור העוני במדינת ישראל עומד על 18.6%. זאת, כאשר כרבע מהילדים מתחת לגיל 18 וכרבע מן המבוגרים מעל גיל 65 מוגדרים כעניים. השיעורים הגבוהים של העוני בישראל הוא תוצאה של מדיניות, המגדילה פערים ואי שוויון וניתן לתקנה".

"לא משקיעים מספיק ברווחה"
בתוך כך, לקראת ועידת הרווחה של עיריית תל אביב-יפו היום, התפרסם סקר שערך מכון "מאגר מוחות" בהנהלת פרופ' איציק כץ, ולפיו 65% מהציבור הישראלי סבור כי ממשלת ישראל לא משקיעה מספיק משאבים ותקציבים לטיפול בנושא רווחה. 28% מהנשאלים סבורים כי הממשלה משקיעה במידה בינונית בנושאי רווחה ורק 7% סבורים כי הממשלה משקיעה מספיק משאבים לטיפול בנושא. 39% טוענים כי הסיבה פשוטה, הנושא פשוט אינו חשוב לפוליטיקאים. רק 19% חושבים שזה משום שאין מספיק תקציב לכל צרכי אוכלוסיות הרווחה ו-15% מאשימים את תקציב הביטחון שנוגס בתקציבים האזרחיים. 23% מהנשאלים אמרו כי זה משום שלשכבות החלשות אין די כח פוליטי ויכולת להשפיע על קבלת ההחלטות.
הנשאלים גם דירגו את הנושאים שעל הממשלה להשקיע בהם את עיקר המשאבים ברווחה ובראשם אוכלוסיית הקשישים (22%), ילדים ונוער בסיכון (20%), חילוץ מעוני (20%) וילדים עם צרכים מיוחדים (15%).