אלפי בני אדם השתתפו היום (ראשון) אחר הצהריים בעצרת מחאה אשר נערכה סמוך לכנסייה הקתולית 'הלחם והדגים' בטבחה שעל הכנרת. המפגינים מחו כנגד הצתת הכנסייה ביום חמישי האחרון, ודרשו מהממשלה לפעול בנחישות למציאת האשמים והעמדתם לדין.



ביום חמישי לפנות בוקר הוצתה הכנסייה הנחשבת למקום עליה לרגל למאמינים ולצליינים מכל רחבי העולם. חמישה צוותי כיבוי עמלו במשך שעות בכדי למנוע מהשריפה להתפשט אל חדר התפילה המרכזי. עם זאת, לכנסיה הקדושה לדת הנוצרית, המאמינה כי בה ביצע ישו את נס הלחם והדגים, כאשר הצליח להאכיל באמצעות שני דגים וחמישה כיכרות לחם 5,000 בני אדם, נגרם נזק כבד מאוד, כשבית ההארחה ומחסן הכנסייה עלו באש. מאות ספרים נשרפו במקום ופיח רב מכסה גם את האיזורים אשר האש לא אחזה בהם. על קיר במתחם הכנסייה רוססה כתובת נאצה בעברית: "והאלילים כרות יכרתון", מתוך תפילת "עלינו לשבח". על חקירת האירוע הופקדה היחידה המרכזית במחוז ש"י של המשטרה.



ודיע אבו נסאר מהכנסיה הקתולית בישראל אמר הערב: "אנחנו מתרגשים ושמחים על התמיכה שאנחנו מקבלים כאן. הגיעו הרבה מאוד משתתפים, חלקם אינם נוצרים אלא מוסלמים, יהודים ודרוזים. וזה בפני עצמו מאוד מחמם את הלב. אנחנו לא קוראים לאירוע הזה הפגנה, אבל ברור שישנה מחאה, ושאנחנו פגועים ומודאגים, ודורשים טיפול. אנחנו מוחים על ההצתה. קיימנו כאן עצרת שכללה סיסמאות ושלטים בהם ביקשנו צדק. אנחנו רוצים יחס שווה וטיפול יסודי ורציני ואנחנו לא מוכנים לעבור לסדר היום על טרור. זה פשע שנאה ולכן ישנה דרישה מהממשלה שתחקור את הנושא בצורה יותר יסודית, הלוואי וזו היתה תקרית יחידה, אבל מדובר בעשרות תקריות בשנים האחרונות, והתחושה היא שזה כמעט ללא טיפול".



עוד הוסיף אבו נסאר: "הייתי מצפה מראש הממשלה שיתייצב כאן, כפי שבוודאי היה קורה אם היה פיגוע או פשע שנאה כנגד מטרה יהודית. זו לא זכותו של ראש הממשלה, זו חובתו להתייצב פה, ולהביע שאט נפש. זה פשע טרור לכשעצמו, ואנחנו חושבים שחובה לקיים בנושא הזה פעילות חינוכית, מלבד טיפול בטחוני ומשטרתי, ללא פשרות".



במהלך העצרת נשאו חלק מהמפגינים צלבים, ורבים נשאו את דגלי הותיקן. המפגינים צעקו 'בדם ורוח נפדה את הצלב' וקראו לממשלת ישראל למצוא במהרה את האשמים ולהעמידם לדין.




עצרת המחאה. צילום: הכנסייה הקתולית בירושלים