אחרי שנקלעה לעימות מתוקשר עם אברי גלעד, יולי נובק, מנכ"לית 'שוברים שתיקה', הותקלה על ידי שי ודרור ונאלצה להסביר היום (שני) מדוע הארגון שבראשו היא עומדת פנה לגורמים זרים בחו"ל ו"השתנקר" לדבריהם על מדינת ישראל.  
"אברי גלעד ראיין אותך, נכנס בך ואחר כך כתב עלייך פוסטים ועכשיו גם את עונה לו. מה גרם לראיון הזה להיות כל כך אחר?" שאלו שי ודרור את מנכ"לית 'שוברים שתיקה'.
"אני באתי לאולפן כמו שאני וחברים אחרים מהארגון מגיעים תמיד", ענתה נובק, "'שוברים שתיקה' זה ארגון של לוחמים ולוחמות, אנחנו אוספים עדויות ומפרסמים אותן מחבר'ה ששיתפו בשטחים. לפני חודש פירסמנו עדויות מחבר'ה, עשרות קצינים וחיילים ששירתו ב'צוק איתן' שהגיעו אלינו אחרי המבצע. הם סיפרו על מדיניות שמבחינתם הייתה 'מופרעת', 'לא סבירה', ו'דברים שהם לא הכירו לפני כן', ואנחנו פרסמנו את העדויות האלה", הוסיפה נובק.

"אתם חציתם את הקווים והלכתם לספר על זה בחו"ל, כאן איבדתם כנראה את הלגיטימציה היחסית שהייתה לכם בארץ, וכאן אברי גלעד יצא נגדכם, איפה זה חצה את הגבולות בעינייך?", תהה דרור.

"אני מבינה שאברי כועס, השיבה נובק והוסיפה: "אני אגב מבינה הרבה אנשים שקשה להם לשמוע את העדויות שאנחנו מספרים. יש עוד כל מיני קבוצות של חיילים שקמו ומראים עדויות שגם לי הרבה יותר נעים לשמוע אותם, עדויות על דברים יפים שחיילי צה"ל עושים וזה בסדר גמור ואין שום סטירה".
"אבל למה אתם משתנקרים עלינו בעולם? אתם תורמים לצד הלא נכון בדיון", התפרץ שי. "אני חושבת בדיוק הפוך ממך, הדיון הזה על ההתנהלות של צה"ל, המדיניות של צה"ל שמדינת ישראל מתנהל בחו"ל, לצערי יש שם קול אחד".
ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי