מחאת הצפיפות בכיתות עולה שלב: לאחר שבועיים של שיבושים במערכת החינוך, הכריז פורום ועדי ההורים היישובים כי ביום ראשון, יומיים לפני סיום הלימודים בבתי הספר היסודיים ובגנים, יושבתו הלימודים בבתי הספר היסודיים ליום אחד. ביישובים עליהם ידווח בהמשך, תימשך השביתה עד סיום הלימודים. בימים האחרונים הביע הפורום מורת רוח על כך שמשרד החינוך מתדיין עם ארגון ההורים הארצי שהוקם ע"י משרד החינוך ומונה לטענתם, מספר מועט של יישובים, ולא מדבר עם הגוף הגדול בארץ המייצג את ההורים.

"נציג הצעה איך ליישם את החלטת הממשלה מ-2008, בלי התחייבויות כספיות שהממשלה והציבור לא יוכלו לעמוד בהם", מסר ל"מעריב" יו"ר הנהגת ההורים בגבעתיים ונציג פורום ההורים היישוביים, זאב גולדבלט. "כפי שהומלץ בוועדת שמחון, אפשר ליישם השנה את ההמלצה לא לפתוח כיתות א' ביותר מתקן מירבי של 32, בעלות של עד 200 מיליון שקל בשנה הקרובה", מחזק את דבריו, איציק מנחם, יו"ר הנהגת ההורים בגדרה שהיה חבר בוועדה. בנוסף מבקש הפורום להקפיא את איחוד הכיתות עליו הורתה מנכ"לית המשרד מיכל כהן. 
המורים והמנהלים תומכים במאבק

בתגובה להודעת הפורום מסר מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי ווסרמן ל"מעריב" כי מסגרת המו"מ החדש של הסתדרות המורים עם משרד החינוך ומשרד האוצר שיחל בקרוב ,לאחר  שההסכם הקודם יסתיים, ב-1 ביולי, אחת הדרישות העיקריות של הארגון הינה צמצום מספר הילדים בכיתות והתאמתן לממוצע ב-OECD.
גם התאגדות המנהלים הצטרפה בשבועות האחרונים לתמיכה בפורום וועדי ההורים. "בכל הוועדות, ההסכמים והרפורמות, נקבע כי הקטנת מספר התלמידים בכיתות תעלה את רמת ההישגים של התלמידים", טוען מנשה לוי יו"ר התאגדות המנהלים הקורא לשר החינוך, ליישם את המלצות דו"ח ועדת שמחון.
היום השביתו ליום שלם את הלימודים במועצה האזורית מנשה. מאות הורים וילדים ערכו מיצג מחאה בצורת כיתה מאולתרת בה ישבו 40 הורים עם מסיכות שעליהם מספרים. "המחשנו שהילד הוא למעשה מספר בכיתה, והקשר עם המורה הופך חלש יותר", מסר עמרי גלפרין מהנהגת ההורים במועצה. בב"ש, בלב השרון ובבית דגן, שבתו בתיה"ס בשעות הלימודים הראשונות. מחר בפ"ת ובנתניה בתחילת היום.

בתגובה לאיומי השביתה משרד החינוך מבהיר: "הלימודים ביום ראשון ייתקיימו כסדרם. הורים מתבקשים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר ולא להיכנע ללחצים. משרד החינוך ימשיך לפעול בשיתוף פעולה ובהידברות מול ארגון ההורים".