מנהיגי העדה הדרוזית ברמת הגולן קראו הערב (שישי) לישראל לשחרר את הנערים שנעצרו בפרשת תקיפת אמבולנס והרג פצוע סורי שהתרחשו בסמוך ליישוב נווה אטי"ב בצפון רמת הגולן.



בכינוס המוני של דרוזים מרמת הגולן בהשתתפות ראשי העדה בעיירה מג'דל שמס שבסמוך לה התרחש האירוע, קראו המנהיגים לישראל לשחרר את הנערים העצורים.

תקיפה בגולן


במסמך שפורסם בעקבות הפגישה נטען שהמעשה, תקיפה של אמבולנס ואנשי צוותו תוך פציעה והריגה של פצועים סורים, הוא "מעשה גבורה". "מעשי הגבורה שעשו הצעירים האמיצים מייצגים את הגולן הסורי הכבוש להגנה על המולדת והכבוד" נכתב שם. 



במסמך אף נטען כי האירוע כולו הוא זיוף ופברוק: "החלפת האמבולנס בתוך מג'דל שמס והובלת האנשים לכיוון נווה  אטי"ב כשמראש המקום מיועד לצילום כל הדברים הללו מראים שכל הסיפור תכנון ופברוק".



במסמך מכונה ישראל כ"הכיבוש" ונכתב כי היא מוחזקת כאחראית לגורלם של הצעירים שנמצאים במעצר. בין הדברים הכתובים בסיכום הפגישה מתחבא איום מרומז על ישראל ונכתב כי "אנחנו אנשי הגולן, שעומדים באדמתנו לא ניתן מעבר דרך כפרנו לטרוריסטים. מי שמבצע טבח כמו ג'בהת אלנוסרה והורג צעירים, זקנים נשים אין לו שום זכויות".



בחמישי בערב נעצרו שלושה צעירים תושבי מג'דל שמס בחשד שהשתתפו בלינץ' שנעשה בפצועים סורים ביום שני, בסמוך ליישוב נווה אטי"ב שברמת הגולן. האמבולנס הצבאי עשה דרכו מגבול ישראל-סוריה לבית החולים בצפת והותקף באבנים באזור נווה אטי"ב. האמבולנס נאלץ לעצור והפצועים הסורים שהיו בו הותקפו על ידי תושבי כפרים ברמת הגולן, עד כדי הריגתו של אחד מהפצועים הסורים.