רעידת אדמה הורגשה היום (שבת) ברחבי הארץ. תושבים דיווחו על רעידת אדמה במקומות שונים, בהם נס ציונה, חולון, ירושלים ותל אביב. מהעיר אילת הגיעו דיווחים רבים על הרעידה.  



תנועת המטוסים בנמל התעופה בן גוריון הופסקה לעשר דקות בעקבות רעידת האדמה. דובר רשות שדות התעופה, עופר לפלר ציין שלאור האירוע הוחלט על הפסקת הפעילות בשדה לצורך ביצוע סריקות של המסלולים. במקביל, נבדקו כל מכשירי הניווט. בתום הסריקות והבדיקות התברר שלא נתגלה כל חריג והפעילות בנתב"ג שבה לסדרה.

מנכ"ל המכון הגיאופיזי, ד"ר אורי פרידלנדר, שבשעה 18.34 נרשמה רעידת האדמה בעוצמה של 5.2 בסולם ריכטר , שהמוקד שלה היה באזור נואיבה בחצי האי סיני.
 

"רעידת האדמה הורגשה בעיקר בחלקה הדרומי של מדינת ישראל", הוא ציין.  ד"ר פרידלנדר ציין שהפעם הקודמת בה אירע רעש אדמה באיזור נואיבה היה ב-22 בנובמבר 1995 ואז היא היתה בעוצמה של 6.4 בסולם ריכטר. "אז העוצמה היתה חזקה פי-30 לעומת הפעם ואנשים באילת זוכרים הייטב את רעידת האדמה החזקה שהיתה אז", הוא סיפר.
 
לדבריו, כל הזמן מתרחשים באזור רעידות אדמה קלות, שאת רובן האנשים אינם מרגישים. "האזור נמצא ליד בקע גיאולוגי פעיל – השבר הסורי-אפריקאי, שמייצר רעידות אדמה", הסביר ד"ר פרידלנדר. הוא הזהיר שאמנם מרבית רעידות הן קלות, אך קיימת סכנה שגם תהיה רעידת אדמה חזקה. "האפשרות הזו קיימת", הוא הבהיר.
  
דובר המשטרה:  "בהמשך לרעש האדמה שהורגש ברחבי הארץ, על פי המכון הגאופיסי מדובר בעוצמה של 5.1 בסולם ריכטר, כשמוקד הרעש הוא במצרים.  עד כה לא נרשמו ארועים של נזק או נפגעים בכלל המחוזות".

קבוצה מאורגנת של עובדי אחת מחברות יבואני הרכב שנפשה באחד המלונות בעיר היתה בדיוק בלובי המלון בשעה שהורגשה רעידת האדמה. אחד מהם מספר ל"מעריב": "אנחנו לא הרגשנו את הרעש אבל מהקומות העליונות התחילו לרדת במדרגות המון אנשים שכן הרגישו ויצאנו כולנו לחצר המלון כי הבנו שכנראה משהו קורה".

בקבלה של המלון, "קיסר פרמייר" מאשרים את הדברים: "לא היה פינוי יזום מצידנו של התיירים במלון. הם פעלו על פי ההוראות ויצאו מהחדרים בקומות העליונות, שם הורגשה הרעידה בצורה חזקה יותר, ויצאו החוצה מהבניין באמצעות המדרגות על פי שיקול דעתם. אנחנו בקומת הקרקע כמעט ולא הרגשנו בדבר, וגם לא ידוע לנו על נזקים לבניין". 

בשנת 2013 התרחש רעש אדמה בעוצמה של מעל 6 בסולם ריכטר בעומק הים התיכון. מוקד הרעש זוהה בעומק של כ-40 קילומטרים מתחת לפני הים. רעידת קלה הורגשה אז באזור מרכז הארץ. גם ברעידה הזו לא היו נזק או נפגעים.



בפיקוד העורף  מבקשים להזכיר לציבור את הנחיות התגונננות מפני רעידת אדמה בשטח בנוי. מידע נוסף ניתן למצוא באתר פיקוד העורף: http://www.oref.org.il/10650-he/Pakar.aspx