אלפי בני אדם הפגינו אמש בכיכר הבימה בתל אביב, במחאה על הסכם הגז הטבעי שצפוי להיות מוגש לשולחנה של הכנסת כבר בשבוע הקרוב.



בעקבות הפרות סדר במחאת הגז בתל אביב נעצרו ארבעה מפגינים. מהמשטרה נמסר כי "מספר מפגינים בחרו לחסום כבישים, להפר את הסדר הציבורי, לא נשמעו לבקשות השוטרים ואף דחפו ותקפו שוטרים, בעקבות כך החלו השוטרים לעצור את המתפרעים".



כ-2,500 בני אדם הגיעו להפגין וחסמו את הרחובות יצחק שדה - דרך מנחם בגין והתנועה עומדת. המפגינים נשאו שלטים וקראו קריאות בגנות המיליארדר יצחק תשובה והממשלה. את ההפגנה יזמו פעילים חברתיים המתנגדים למתווה הגז המכנים אותו "שוד הגז הגדול". 




חיכוכים בין המפגינים לכוחות המשטרה. צילום: אבשלום ששוני



המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב "עוצרים את שודדי אוצרות הגז הטבעי", "ממשלת ישראל, הפודלים של תשובה" ו"זה לא מתווה, זה אקזיט". מקצת המפגינים הגיעו לבושים כפודלים וכשודדי ים.





נציגי תנועות השמאל הגיעו אף הם לזירת ההפגנה בה נרשמה נוכחות של מפלגת מרצ ומפלגת חד"ש, חלק מסיעת "הרשימה המשותפת" בכנסת. גם נציגי מגמה ירוקה הגיעו להפגנה. חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) הגיעה אף היא להפגנה וכתבה בדף הפייסבוק שלה: "עכשיו נגד שוד הגז: זה הגז של כולנו!"



מפגינים בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני