הדיון במליאה הופסק הלילה (שני) בטרם החל הדיון בסוגיית הגז וכעת מתקיימות התייעצויות קדחתניות בלשכת ראש הממשלה ובלשכת יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בשאלה האם לחדש את הדיון ולקיים את ההצבעה עוד הלילה או לדחות אותו למועד אחר.



בקואליציה בוחנים אפשרות להקדים את ההצבעה בנושא הגז לאחר שהתברר ששלושה מחברי הכנסת מהרשימה המשותפת נעדרים מהמשכן ונמצאים באשדוד: באסל גטאס, ששב ממשט ה"מריאן", וחנין זועבי וג'מאל זחאלקה שנסעו לקבל את פניו.



מהרשימה המשותפת נמסר כי חברי הכנסת יחזרו במועד להצבעה אולם בקואליציה ינסו לזרז את ההצבעה כדי להשיג יתרון בהצבעה.



בקואליציה ממשיכים לנסות להשיג רוב, לאחר שהשרים משה כחלון (כולנו), יואב גלנט (כולנו) וחיים כץ (הליכוד) מתעקשים להיעדר מההצבעה בשל ניגוד עניינים.



מנגד, יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, הזהיר כי אם השרים הנגועים בניוגד עניינים יחליטו בסופו של דבר להצביע עבור הצעת הממשלה בסוגיית הגז, סיעת המחנה הציוני תשקול עתירה לבג"ץ. "מופעל כעת לחץ עצום על השרים להצביע, והיות ויש להם ניגוד עניינים אני מציע להם להימנע מהצבעה. אני מציע גם לחברי משה כחלון לשים קץ לממשלה הרעה הזו", אמר הרצוג בתדרוך לכתבים בכנסת.



מוקדם יותר הערב, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר, שר הכלכלה, אריה דרעי ויו"ר הקואליציה, צחי הנגבי, ניהלו מגעים במטרה להגיע להבנות שיאפשרו את קיום ההצבעה אך נראה שהניסיונות נכון לעתה נכשלו.