פיגוע ירי התרחש הלילה (שני) בין שילה לשבות רחל במהלכו נפצעו ארבעה בני אדם בשנות העשרים לחייהם, ביניהם אחד באורח קשה עם פצעי ירי בפלג גופו העליון, ושלושה במצב בינוני, בהכרה עם פצעי ירי בגפיים.



חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם. למרכז הטראומה של שערי צדק פונו שני נפגעים, אחד במצב קשה שנפצע בגב תחתון, מונשם ולא יציב והשני פצוע באורח קל בינוני.



האירוע התרחש בכביש בין אלון שבשומרון לכיוון למגדלים. ככל הנראה רכב פרטי הגיח מהחשיכה ופתח באש לעברארבעת הנפגעים שעמדו על הכביש.




זירת האירוע. צילום: סוכנות תצפית


צה"ל ושירותי הביטחון החלו בסריקות כדי לאתר את המחבל וכוננות הוכרזה בכל האזור.



פאראמדיק מד"א, אילן קליין, שהגיע למקום האירוע סיפר: "ראינו רכב פרטי עם סימני פגיעות של ירי. בסמוך לרכב שכב צעיר כבן 27, הוא היה מחוסר הכרה וסבל מפצעי ירי בפלג גופו התחתון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים שערי צדק, כשהוא במצב קשה ומונשם".



חובש רפואת חירום במד"א, איציק אמאיר, הוסיף: "על הכביש שכב צעיר כבן 25, בהכרה, וסבל מפצעי ירי בגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו במהירות לבית החולים שערי צדק כשמצבו מוגדר בינוני. טיפלנו גם בשני צעירים נוספים בשנות ה-20 שהיו גם הם בהכרה וסבלו מפצעי ירי בגפיים, ולאחר טיפול בשטח פינינו אותם באמבולנסים נוספים שהגיעו למקום, לבית החולים הדסה עין-כרם, כשמצבם מוגדר בינוני".



הבוקר מחבלת פלסטינית דקרה חיילת בפלג גופה העליון, במהלך בידוק במחסום בית לחם, דרומית לירושלים, סמוך למעבר רחל. כוחות הביטחון השתלטו על המחבלת במקום ועצרו אותה. בחיפוש בתיקה נתפסו שתי סכינים נוספות.



סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, הגיבה לרצף הפיגועים היום ואמרה: "הפלסטינים ממשכים לשחק משחק כפול של צביעות. הם מבעירים את השטח ומסיתים לטרור ובו בזמן פונים לגורמים בינלאומיים במסווה של מוסר וצדק. חייבים להחזיר את הביטחון של תושבי ישראל בכל מחיר".