עמותת אזרחים למען הסביבה הגישה אתמול עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה להורות למשרד להגנת הסביבה לדווח על מפעלים במפרץ חיפה.
בעתירתה טענה העמותה כי המשרד לא העביר מידע על פליטות מהמפעלים הגדולים במפרץ חיפה, וזאת על אף עתירה קודמת שהגישה בנושא במרץ2014, ושנמחקה לאחר שהמשרד הבטיח להעביר את המידע. לטענת העמותה המידע לא הועבר וגם לא פורסם באתר המשרד עד היום.
״הדרך היחידה של העותרת, ושל הציבור בכללותו, לדעת את המצב הסביבתי האמיתי ורמת הזיהום באזור מסוים, היא השגת מידע עדכני, מקורי ומלא. ההתנהלות של המשיב, שחוזרת על עצמה כבר שנים רבות, מסכלת את מטרות חוק חופש המידע, מונעת את הגעת המידע לציבור ומסכלת כל אפשרות של הציבור לביצוע בקרה אזרחית על פעולת המשיב או הגופים המזהמים״, נכתב בעתירה. מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: ״כל המידע אודות פליטות מתעשייה מפורסם באתר המשרד ובאתר מפל״ס״.

בתוך כך, היום (שלישי) ייערך תרגיל לאוני שלהיערכות לתרחיש זיהום הים התיכון בחופי ישראל. התרגיל ייערך בניהול המשרד להגנת הסביבה ;שמוסר בהודעה לציבור כי במסגרת התרגיל תיתכן תנועה ערה של כוחות יבשה, של כלי שיט ושל כלי טיס לתצפית ולריסוס אווירי, לכל אורך חופי הים, מעכו בצפון ועד אשקלון בדרום.