"שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו פנה בשיחות טלפון ובמסרונים לשלושה חברי כנסת מהרשימה המשותפת, איימן עודה, עאידה תומא סלימאן ואחמד טיבי, וביקש מהם שלא להצביע נגד מתווה הגז", כך דווח היום (שלישי) בקול ישראל בערבית.

על פי כתבת קול ישראל, יהודית בודק, השגריר אמר לחברי הכנסת כי מתווה הגז המתוכנן יועיל גם לרשות הפלשתינית, גם לירדן וגם לקשרים אתם.

גורמים ברשימה המשותפת הביעו כעס על הפנייה ואחד מחברי הכנסת אמר כי "זה תקדים חמור מאוד". לדבריהם, הם לא זוכרים התערבות כה בוטה בהחלטות בכנסת.

יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, אישר היום כי אכן נעשתה פנייה כזאת: "לא פנו אלי אבל הייתה פנייה. האמריקאים לא דואגים לא לפלוני ולא לאלמוני אלא לחברות שלהם בנובל אנרג'י,  אבל אנו לא נפלנו בפח הזה".

בנוסף לכך, גורמים בכירים בוושינגטון שוחחו בימים האחרונים עם גורמים באופוזיציה וניסו לרכך את התנגדותם למתווה הגז.

ההצבעה בנושא הייתה אמורה להיערך אמש. במהלך היום ניסו בקואליציה למצוא דרכים להשיג רוב להצבעה, כשבשעת ערב עלתה אפשרות לנצל היעדרות של שני חברי כנסת ערבים מהמליאה על מנת לנסות להעביר את ההחלטה. 

במהלך הלילה, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא החליט לדחות את ההצבעה על העברת סמכויות שר הכלכלה לממשלה בנושא הגז. בהודעה מטעם לשכת ראש הממשלה נאמר כי נתניהו משוכנע שכאשר ייחשף הציבור לכל פרטי ההסדר ולתועלת הרבה הגלומה בו למשק הישראלי ולביטחון הלאומי, תתמוך גם הכנסת בהצעת הממשלה.