שי ודרור הפתיעו הבוקר (רביעי) את עו"ד ברק כהן, ממובילי מחאת 'באים לבנקאים'. כהן, פעיל חברתי שנוהג למחות באופן קבוע באמצעות מגאפון מול בתיהם של מנהלי בנקים, חשף את הסיבה האמיתית למאבק וסיפר על המלחמה האישית שלו עם רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי.



"עו"ד ברק כהן, מה עניינים?", פתח שי את השיחה בהתלהבות, "אתה רודף אחרי מנהלי בנקים וזה נהדר, אנחנו אוהבים את מה שאתה עושה".



דרור לעומת זאת היה קצת פחות נלהב: "אתה רודף אחרי מנהלי הבנקים וצועק על הילדים שלהם?"



"זה סילוף, אני לא צועק על הילדים שלהם", ענה עורך הדין, "אבל לאדם מותר על פי חוק לעמוד על יד בית ספר ולהגיד 'רקפת גנבת'".



"הוא רוצה שהילדים שלה ידעו שאימא שלהם גנבת, אני לא יודע אם זה לא לגיטימי", הוסיף שי אש למדורה.



"אין חוק שאומר שאסור לעצור איש ליד ילדיו כי הוא חייב כסף לבנק, להם מותר. כשהם שולחים אנשים גדולים ומביישים רבים בגלל חוב קטן של כמה אלפים מול הילדים זה בסדר", הסביר כהן את עמדתו.



 

במסגרת המאבק חסר התקדים פורסמה היום (רביעי) ידיעה על פיה המניע האמיתי של כהן הוא חוב של 182 אלף שקלים לבנק לאומי בגלל רכישת ב.מ.וו חדשה. הפעיל החברתי התייחס לטענות בזלזול: "חשיפת החוב הזה היא בכלל לא גילוי כי אני כתבתי ופרסמתי בעצמי שאני יוצא למאבק על רקע נסיבות קביעת החוב. כל המאבק הזה התחיל כשהיה לי חוב של 60-80 אלף שקל גלישה בעו"ש. אני לא חייב שום דבר על רכב שקניתי וכל הכסף בגינו הוחזר".

בהמשך פירט: "הייתה לי מסגרת אשראי של 50 אלף שקל ופרצתי את המסגרת אז נוצר חוב. ניסיתי להגיע איתם להסדר, הם אמרו 80 אני אמרתי 50, הם אמרו 'סבבה אנחנו הולכים לגבות מבת הזוג שלך את הרכוש שלה'. אמרתי 'יופי, אתם הולכים לצדדים שלישים אז אתם תראו שזה לא נעים'. בגלל שפתחתי נגדם את הפה אז הינה אני בדרך לחקירה משטרתית וכותבים כתבות בדה מרקר שיש מניע סודי".