משה איבגי נגד הנצחתו של השר רחבעם זאבי ז"ל. השחקן השתתף אתמול (שלישי) במפגש אמנים "אחד על אחד", אותו יזם מנהל סינמטק חיפה, אבישי כפיר. במסגרת המפגש שנערך במתנ"ס הדר בעיר, ירה איבגי לכל הכיוונים ובין היתר אמר: "ממשלת ישראל מממנת כל שנה פרויקטים כאלה ואחרים להנצחת השר רחבעם זאבי בשלושה מיליון שקלים. על מה ולמה? רחבעם זאבי היה פושע. אין צורך לממן את הנצחתו".



עוד סיפר איבגי למשתתפים כי נפגש לאחרונה עם השרה רגב ושוחח עימה ארוכות. "אגיד דברים שאולי הם לא אחראים, אבל הם לדעתי בלבד. יש הרגשה שהליכוד בראשות ביבי לא הפנימו עדיין שהם השלטון והם עדיין מאשימים את השמאל בכל החוליים של המדינה. המשפט 'אנחנו קיבלנו 30 מנדטים' מראה שהשרה נלחמת על עצם הקיום שלה והיא כנראה עדיין לא הפנימה שהיא שרת התרבות של כולם. לא מתפקידה להיות הצנזור והקומיסר אלא לדאוג לקיום התרבות ולתקצב את התרבות, ואם יש הצגה שפוגעת בדמוקרטיה יש רשויות שיאכפו את זה".



עם זאת, הוסיף איבגי וסיפר כי הפגישה עם רגב היתה מאוד נעימה: "היא אמרה שכשניפגש אכיר בן אדם אחר לגמרי וזה נכון. היא אמרה שהיא מחליטה לתמוך בכל המגזר הערבי ובתרבות שלהם, ולתקצב אותם באופן ראוי וזה משמח אותי".



עוד אמר איבגי כי הוא חושב שראש הממשלה מנצל את רגב ומשסה אותה בציבור כדי להסית את הציבור מנושא הגז. "הליכוד פוגע בדמוקרטיה שנים. גם בנושא מתווה הגז. למה הישיבות לא שקופות? צריך לשתף את הציבור", אמר והוסיף כי "השרים לא יודעים על מה הם מצביעים. זו לא דמוקרטיה ואסור לשתף פעולה עם זה".



בעניין הסרט על יגאל עמיר אמר איבגי כי אין לו כוונה לראותו, "אבל ברגע שנתחיל לעשות איפה ואיפה, זה מדרון חלקלק לדמוקרטיה. זה כסף של משרד התרבות שצריך לחזור לציבור ולכולם, ולא שהיא (השרה רגב- ק"ר) תעשה צנזורה למי מגיע הכסף ולמי לא. זה מסוכן".