טרגדיה גדולה בעקבות הכשת נחש. 



אישה בת 38, אשר הגיעה לבית החולים צפת במהלך השבת האחרונה, נפטרה היום (רביעי) לאחר שהיתה במשך כל האישפוז במחלקה לטיפול נמרץ. האישה, אם לשניים, הוכשה באזור הירדן ההררי וסבל משבץ מוחי


ד"ר יצחק קויפמן מנהל המחלקה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי זיו אומר כי מקרי מוות מהכשת נחש הינם נדירים והסיכוי למות כתוצאה מהכשה הינו נמוך מאוד. "בכל מקרה של הכשת נחש הכי חשוב לפנות את הנפגע מיידית לחדר המיון הקרוב על מנת להעניק לו טיפול רפואי מתאים ובמהירות" אומר ד"ר קויפמן.
 
רופאי המרכז הרפואי זיו מזהירים את היוצאים לחורשות ולטבע ומסבירים, כי הארס של נחש הצפע, הנפוץ באזור, משפיע באופן קשה על מערכת העצבים ושרירי הגוף וגורם להרס כדוריות אדומות. הרופאים ממליצים להימנע מטיולים ברגלים חשופות, הכנסת ידיים מתחת לסלעים או לעשבייה, מהחשש להכשות נחשים. הם מסבירים כי במקרה של הכשה הסימנים המקומיים הראשונים הינם כאב דוקר או שורף, סימני הכשה על העור ונפיחות. סימנים נוספים שיש לשים לב אליהם: בחילה, הקאה, שלשול, חולשה, ירידת לחץ דם, שינוי מנטאלי ותחושת נימול.

במקרה של הכשת נחש יש לפנות את הנפגע במהירות האפשרית לקבלת טיפול רפואי, לנסות להרגיעו, לקבע את הגפה הפגועה ולשטוף את אזור ההכשה במים. בשום מקרה אין לחתוך את הפצע, למצוץ את הדם במקום ההכשה, לקשור את הגפה, או להניח קרח ישירות על מקום ההכשה. אין לקחת משכך כאבים או לבצע חסימת עורקים ובשום פנים ואופן אסור לרוץ, או לשתות שתייה חריפה! חומרת ההכשה תלויה בסוג וגודל הנחש, גיל וגודל הנפגע, הזמן שחלף מאז ההכשה ואופי ההכשה. חשוב ביותר לנסות לזהות איזה נחש הכיש את הנפגע, מה צבעו ומאפייניו. זיהוי הנחש יסייע בטיפול בנפגע.