עיתונאי "מעריב" קלמן ליבסקינד התראיין הערב (חמישי) בתוכנית "תיק תקשורת" בחינוכית 2 ואמר למנחה חיים זיסוביץ: "לא תמצא לדעתי בהיסטוריה של העיתונות הישראלית מאמר ביקורת נגד מעשים של העדה, חלק מתוך חשש, חלקם מתוך מרקם היחסים, דברים שהם נכונים לגמרי... אבל לא צריכים להפריע לביקורת".


בעקבות המאמר ב"מעריב" בו כתב ליבסקינד: "איש לא צריך להיות מופתע מהלינץ' הברברי שהתרחש השבוע ברמת הגולן: כשהמסר שמקבלת העדה הדרוזית הוא שחשיבותה של מערכת היחסים הטובה בינה לבין המדינה גדולה מכל מעשה פלילי, זו התוצאה", סיפר היום ליבסקינד כי: "קיבלתי בין עשרות למאות מיילים, הודעות בפייסבוק, עם איומים וניבולי פה, מה שיעשו לי, מה שיעשו לילדים שלי".

"כולם מצד דרוזים?", שאל זיסוביץ ולכך ענה עיתונאי מעריב: "כן".

"פנית למשטרה בעקבות האיומים האלה?" שאל זיסוביץ ולכך ענה ליבסקינד: "לא". "ואתה חושש?", הוסיף  המנחה, "אני מקווה שלא, אם יהיה משהו אני אתקשר לרפיק", אמר עיתונאי "מעריב".
 


"אין לי בעיה עם ביקורת", אמר ליבסקינד, "למעט שיחת טלפון אחת מיו"ר פורום הקצינים הדרוזים שאמרתי לו שזו השיחה השפויה היחידה שניהלתי השבוע, אבל כל השאר היו ניבולי פה.

רפיק חלבי, ראש מועצת דליית אל-כרמל שנכח בדיון בתוכנית אמר בתגובה כי "כל ביקורת היא לגיטימית. אני מתריע על כך שקלמן הפך להיות הסיפור ולא הסיפור עצמו" והוסיף כי "כל מי שמתפרסמת עליו ידיעה, יש עליו טוקבקים וניבולי פה".

"היה לי שומר ראש במשך שישה חודשים, בדקו לי את הרכב כל בוקר, לא ישנתי בבית חודשים שלמים", סיפר חלבי על תפקודו כעיתונאי שטיפל בהתנחלויות.
 
חלבי אמר לליבסקינד: "שים לב מה קרה בפינוי שתי התנחלויות בשטחים, אף אחד לא קם ואמר יש כאן משהו בעייתי בהתנחלויות" ולכך ענה ליבסקינד כי "שם היו מעצרים וכתבי אישום. אצלכם המשטרה אומרת - 'אנחנו מפחדים'".
 
 
אז הציע ליבסקינד לחלבי: "אני קורא להכניס לכלא להרבה שנים כל מתנחל פורע חוק ואלים ואתה תקרא במקביל יחד איתי לעצור את כל מי שזרק רימון רסס, כל מי שחטף שוטרת כל מי ששרף אנטנות כל מי שעשה פוגרומים בבתים של יהודים בפקיעין. הנה, אני נגד אלימות ואתה נגד אלימות". לכך ענה חלבי: "הבסיס של הדיון שלנו לא נכון, כי לדרוזים אין לובי פוליטי ואין מי שיגן עליהם בכנסת. הם קבוצה מוחלשת בחברה הזאת ואנשים פוגעים בהם ואף אחד לא מגן עליהם. כשהמתנחלים עושים את זה יש מי שמגן עליהם ויש להם לובי ענק".
 
"אם תבדוק, תראה ש-90% מהעיסוק התקשורתי במגזר הדרוזי הוא סביב החלק הדרוזי שנאמן למדינה, אותה ברית דמים, זה לא נוגע ולא מאפשר לאף אחד לפגוע בבתים של יהודים ולהגיד אנחנו אוכלוסיה מוחלשת", אמר ליבסקינד.
 
"הדרוזים הם היהודים של הערבים. 65% מהבתים לא מחוברים לביוב, 75% מהבתים ללא היתר בניה, מדוע? מכיוון שהמדינה חנקה אותם ולא תיכננה את המקומות האלה. על מה אני מלין? על רימוני רסס אני מסכים איתו, אני רוצה ממנו - לבדוק את עצמך לפי הרגישות לצד השני", סיכם חלבי.