יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, העלה היום (חמישי) פוסט בפייסבוק ובו הוא כתב כי ראש עיריית חיפה, יונה יהב, צריך לחזור בו מחידוש התקצוב לתיאטרון אל מידאן שמציג את ההצגה "הזמן המקביל", המבוססת על כתביו של המחבל וואליד דקה, אשר הורשע בתכנון חטיפת ורצח החייל משה תמם ז״ל בשנת 1984. 



לפיד כתב: "לא ייתכן שראש עיר במדינת ישראל מחליט לקחת את כספי הציבור ולהשתמש בהם למימון הצגה שכתב טרוריסט שפל. הוריתי היום לסגן ראש העיר מטעם 'יש עתיד', שי אבוחצירא, ולחברי המועצה שלנו להתנגד להצעה בכל דרך אפשרית".


 

ראש עיריית חיפה יונה יהב חייב לחזור בו. הוא הודיע כי ימשיך לממן את ההצגה "הזמן המקביל" שנכתבה בעקבות זיכרונותיו של המחב...

Posted by ‎Yair Lapid - יאיר לפיד‎ on Thursday, July 2, 2015


יהב הודיע כי ימשיך את התמיכה העירונית בתיאטרון אל-מידא
ן בעקבות מסקנות ועדת הבדיקה אשר מונתה לפני כחודשיים ואמר: "אני רואה חשיבות רבה בקיומו של תיאטרון ערבי, אותנטי ויוצר בחיפה. העיר חיפה מאופיינת ברוח ייחודית של שיתוף והדדיות המבוססת על חופש ביטוי המעניק ליוצרים חופש אמנותי ליצור אמנות ותרבות."



מוקדם יותר טען שי בלומנטל, אחד מארבעת חברי הוועדה העירונית שמינתה העירייה לבדיקת המשך מימון תיאטרון אל מידאן בעיר, כי חתימתו על מסקנות הוועדה להמשיך ולתקצב את התיאטרון, אינה חתימתו וכי הוא לא חתם על המסמך אשר מאשר את המשך מימון המוסד.



הוא כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "לאור הפרסומים אמש על החזרת מימון לתיאטרון אל מידאן על ידי עיריית חיפה, הריני להבהיר כי אני מתנגד להחזרת המימון לתיאטרון. חתימת שמי על החלטת הוועדה אינה חתימתי. לפני פרסום החלטת הוועדה, בעודי מאושפז לאחר ניתוח, דיברו עימי וכנראה הוצאו ממני דברים שלא הייתי מודע עליהם".