ליאת ואיציק לוי רק רצו לפתוח בית קפה כשר בזכרון יעקב, עברו את הקשיים שהערימה עליהם הרבנות, עד לרגע החתימה על הכשרות - שבה גילו כי הסכום שנאמר להם שיאלצו לשלם על מנת לקבל תעודת כשרות - הוכפל, כך סיפרו בעמוד הפייסבוק של העיר, בפוסט שזכה לעשרות אלפי לייקים.



לוי פרסמה פוסט בעמוד הפייסבוק של זכרון יעקב וכתבה: "לכל תושבי זכרון יעקב והסביבה, ברצוני להביא לידיעת הציבור מאורע מסויים שקרה לי ולבן זוגי איציק, אנו הבעלים של בית הקפה "iz cafe" במתחם השמורה, אנו זוג צעיר בתחילת דרכנו, החלטנו לפני חמישה חודשים לפתוח את הבית קפה המקסים שלנו". 



"שנינו אזרחים מאמינים מבית מסורתי וגדלנו על ערכי הדת, מסיבות כאלה ואחרות החלטנו לפתוח את העסק ככשר בהשגחת הרבנות זכרון יעקב , בחודשיים הראשונים הגיע הנה מידי יום משגיח כשרות והעיר את הערותיו על מנת שנעמוד בסטנדרטים ודרישות הרבנות , יישמנו הכל ותיקנו והכל בא על מקומו בשלום במהרה , עם דבר אחד לא יכולנו להשלים וזה עם הסכומים הבלתי מבוטלים שהרבנות מבקשת , אנו זוג צעיר שברצונו בסה״כ להתפרנס מעסק עצמאי בישראל , עזבנו את פריז כדי לחזור הנה ולהקים בית במדינת ישראל", סיפרה ליאת.



"מאז חג פסח האחרון אנו במשא ומתן עם הרבנות על מנת שיקלו עלינו בתשלומים של תעודת הכשרות , משיחה ולשיחה הבטיחו שיקלו עלינו ומשכו אותנו לעוד דיבור לעוד שיחה , ומה שיצא מזה זה שבסופו של יום הוחלט על סכום מסויים ( סכום נכבד ויפה ולא נמוך וזאת לאחר שהוסבר לנו שבסוף אי אפשר לבוא לקראתנו מאחר ויש סכום מסויים שנקבע) עד שכבר השלמנו עם התשלומים הכבדים והלא מוצדקים , והיה לנו חשוב שכשרות תהיה פורמאלית עם תעודה על קיר", אמרה בעלת בית הקפה.



"הגענו היום לרבנות עם צ׳קים חתומים ופגישה מסודרת, לחדש את כשרות ונאמר לנו שהסכום הוא הרבה יותר גבוה ממה שסוכם בפגישה האחרונה שהתקיימה לפני כשבועיים בלבד!!! בעצם הסכום כמעט הוכפל, הרבנות בזכרון לא עמדו במילתם ולא קיימו את אשר סוכם והובטח! לא רק שלא באו לקראתנו החליטו להקשות כפליים!!", סיפרה לוי.



"זה מה שקורה במידינתו זוג צעיר עצמאי עם פעוט בן חודשיים נתקל בתשלומים כבדים , לא נכנענו להם ולא ניכנע , ברצוני לצאת בהצהרה שאנחנו ״iz cafe" משתמשים בתוצרת כשרה ועומדים בדרישות, קונים את חומרי הגלם רק מספקים מורשים ( לספקי המזון יש תעודת הכשר) ובהתאם למזגר הדתי, סגורים בשבת ובחגים ומקיימים את כל הדרישות, ומי שמעוניין בהוכחות יש לנו את כל המסמכים ותעודות הכשרות מספקים שמעידים על כך לא ניכנע לגזלה כשזאת, נותרנו המומים מחוסר האמון של הרבנות מולנו !!! תודה לכל מי שטרח וקרא , אנו נמשיך להגיש וליצור אוכל באהבה רבה והפרגונים של לקוחות שלנו מדברים בעד עצמם", סיכמה.



תגובת הרבנות לא התקבלה עד כה.