המחאה נגד מתווה הגז נמשכת. אלפי בני אדם מפגינים ברחוב קפלן בתל אביב, מול קרית הממשלה. הדובר המרכזי בהפגנה הוא פרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי באוצר, המתנגד למתווה.



ברחבי הארץ מתקיימות ארבע הפגנות נוספות, בהן מול מעון ראש הממשלה בירושלים ומול ביתו בקיסריה.



מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה: "האנשים שצועדים אתי ברגעים אלו ויצאו לרחובות בכל רחבי הארץ, מראים שהציבור לא נותר אדיש אל מול מתווה שוד הגז הטבעי שמובילה ממשלת נתניהו וכי המאבק הולך ומחריף.



לדבריו, היום כבר ברור לכל שמדובר בסוגיה החברתית כלכלית הגדולה בהיסטוריה של מדינת ישראל ולא בעניין של ימין ושמאל כפי שגורמים בעלי אינטרסים זרים מנסים לייצר.



"הגז הטבעי שנאמד בסכום האסטרונומי של אלף מיליארד שקלים הוא האוצר הלאומי שלנו, הביטחון האנרגטי של המדינה וקופת החיסכון שלנו ושל הדורות הבאים. רק פירוק המונופול ומחיר מפוקח של מקסימום 3 דולרים ליחידת אנרגיה לשוק המקומי יוכל להבטיח שגם אנחנו - אזרחי המדינה נוכל ליהנות ממשאב טבע יקר ערך זה, ולא רק אלו שדוגלים בקפטיליזם חזירי על חשבון רווחתנו ועתידנו", הוסיף גלבוע.



לטענתו, הגז הטבעי יכול וצריך להיות הזכייה הענקית של כל אחד ואחת מאיתנו. "אנחנו לא מחכים לטלפון מאראלה כי אנחנו כבר יודעים שזכינו. אנחנו מחכים שממשלת ישראל תשנה את החלטתה לטובת כולנו ולטובת ילדינו ונכדינו שיחיו כאן גם בעשורים הבאים".