סערה בכנסת. ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) הגיש היום (ראשון) הצעה דחופה לסדר יומה של הכנסת, בה כינה את התקרית שבה נורה למוות צעיר פלשתיני בידי מח"ט בנימין "רצח בדם קר".
ח"כ גטאס שלח את ההצעה לחברי כנסת מסיעות שונות וביקש מהם להצטרף להצעה. הוא כתב כי סרטון שתעד את התקרית ושותף ברשתות החברתיות ובאתרי החדשות בימים האחרונים, "חשף שוב את האכזריות וקלות היד על ההדק אצל חיילי צה"ל המשרתים בגדה בכלל, ואת אלה שעל המחסומים במיוחד". 
"איך יתכן שברירת המחדל אצל החיילים בכל מצב על המחסום הפך לירי חי ועד רצח בדם קר? איך יתכן שמפקד או חייל במחסום לא מפעיל שום שיקול דעת כשהוא מחליט להשתמש בנשק? ואיך זה נתפס שהמקום הראשון שיורים החיילים לעברו  זהו האזור מהחזה ומעלה ? איך יתכן שמפקד חטיבה -ולא עוד חייל בצבא- יורה למוות ממרחק מטרים ספורים בנער פלסטיני ?", שאל.

 

 לדבריו "המצב הזה הפך לנורמה במחסומים. הכלל ולא החריג. זוהי תופעה המצריכה טיפול בסיסי עם מנגנון טיפולי וסנקציות אכיף, בכדי למנוע מקרי רצח קר וללא שום סיבה מצדיקה שימוש בירי לפי החוק הישראלי עצמו, שבעצם, מופר הוא על ידי חיילים רבים. נודה להצטרפותכם להצעה לסדר".

ח"כ ורבין: "אינו ראוי לחלק ציונים ותארים למפקדי וחיילי צה"ל"
 
 ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) התקומם על ההצעה שהגיש ח"כ באסל גאטס ואמר: "ח"כ גאטס מבקש להציג את מח"ט בנימין כרוצח ואת המחבל שנהרג לאחר שניסה לפגוע בו כנרצח. זו עוד פעולה של חבר כנסת במדינת ישראל שמנסה לפגוע בשם הטוב של צה"ל ובשמם הטוב של קציני צה"ל. אסור לתת לדבר הזה לקרות ואסור לשתוק על כך. הגשתי הצעה לסדר בה אני מבקש לשבח את קצין מח"ט בנימין ולומר לכולם אפס סובלנות לטרור מצילה חיים".
גם ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) הביעה זעם על דברי ח"כ גאס ואמרה: "דבריו של ח"כ גטאס מביישים אותו וגורמים לי להטיל ספק ביכולות הפעלת שיקול הדעת שלו. לא י יתכן כי נבחרי ציבור יטילו אשמה בקורבן תקיפה שכל מטרתו בזירת התקיפה הינה הגנה על אזרחי מדינת ישראל".
לדבריה, לגיטימי מצידו של ח"כ גטאס לבקש דיון במליאת הכנסת, "אבל ח"כ גטאס אינו ראוי לחלק ציונים ותארים למפקדי וחיילי צה"ל המסכנים את חייהם בהגנה על תושבי המדינה".