שכחת תינוקות ברכבים נעולים הפכה כבר מזמן למכת מדינה. אינספור רעיונות למניעת הטרגדיות הועלו על ידי אנשים וגופים שונים וכעת מצטרף עוד אחד למאבק. 

לדברי ארגון 'יד שרה', בשמונה השנים האחרונות דווח על 200 ילדים שהושארו לבד ברכב ומתוכם 16 מקרי שיכחה שהסתיימו במות הילד. הסכנה לפגיעה ומוות של ילדים בחודשי הקיץ החמים, יולי ואוגוסט, עולה משמעותית.
הארגון יזם מבצע מיוחד להפצת חגורת "אל תשכחני" ברכב. החגורה מייצרת תזכורת שמונעת שיכחה: כיבוי מנוע ויציאה מן הרכב לא מתאפשר בלי שהנהג נדרש לבצע הפרדה בין חלקי החגורה המזכירה: יש תינוק ברכב. 

חגורת "אל תשכחני" מחוברת באמצעות תפס בשני חלקיה, מולבשת בחלקה האחד על חובקי ההגה ובחלקה האחר על צרור המפתחות. נהג הנכנס עם תינוק או ילד לרכב,  מקליק בין שני חלקי החגורה, וכשהוא מגיע ליעדו הוא לא יוכל להוציא את המפתח ממתג ההצתה ולקחת אותו, בלי להפריד את הצרור מהחגורה המזכירה לו: אל תשכחני - יש תינוק ברכב.  
משה כהן, מנכ"ל יד שרה, אמר: "'יד שרה' נרתמה למבצע חשוב, מציל חיים. אלפי מתנדבי יד שרה פועלים במישורים רבים בשיפור איכות החיים של אנשים בעלי קשיים תפקודיים, אך כאן מדובר בחיים עצמם. חגורת 'אל תשכחני' יכולה למנוע מוות, חלילה. אני קורא לכל הורה להיכנס לאחד מסניפי יד שרה ולקחת חגורת 'אל תשכחני'".  
את החגורה ניתן להשיג בכל סניפי יד שרה ברחבי הארץ בתרומה מומלצת של 10 שקלים.