פחות משבוע לאחר שצ'אלצ'או מקונן, לוחם מעוטר מגדוד הסיור של גבעתי, הצליח במאבקו להעלות את אחיו אלמנך לארץ, הניחו 38 לוחמים ממוצא אתיופי על שולחן השרים, רגע לפני ישיבת הממשלה השבועית, מכתב שנשלח באמצעות עמותת בניה ועו״ד אייל פלטק, ובו ביקשו לקבל תשובות לגבי העלאת בני משפחותיהם לארץ.



אחד הלוחמים סיפר ל״מעריב אונליין״: ״כל הזמן אנחנו נשאלים בנוגע ליהדותנו. אני לא מבין בכלל מה השאלה. אנחנו מספיק יהודים כדי לבוא להילחם, אבל לא מספיק יהודים כדי לחיות עם בני המשפחה שלנו בישראל?״, תהה.



במכתב שהגיע ל״מעריב אונליין״ נכתב בין היתר, ״לכל אחד מאיתנו יש בני משפחה מקרבה ראשונה, הנמצאים באתיופיה וממתינים בין 10־15 שנים בציפייה לעלות לישראל. אנו מבקשים לדעת אם בכוונת מדינת ישראל להעלות את בני משפחותינו, או שלאחר עשרות רבות של ישיבות, ועדות, דוחות, תחקירים ומסקנות שהיו בשנים האחרונות, שהם לבדם מהווים עדות אילמת לכשל המתמשך בעניין שארית יהודי אתיופיה וקרובי משפחותינו בתוכם, החליטה המדינה בהחלטה מושכלת שלא להעלות אותם לישראל״.



החיילים צפויים להגיע לכנסת בעוד כשבוע לדיון מיוחד בוועדת הקליטה בנושא, ובכוונתם לדבר ישירות עם חברי הכנסת. אחת מהן, השרה מירי רגב, כבר הבטיחה להביע את תמיכתה בנושא. ״לא ייתכן שחייל המשרת ביחידה קרבית יצטרך להיאבק על עליית משפחתו לישראל״ אמרה השרה. ״לכל יהודי שרוצה לעלות לישראל יש זכות לעשות זאת וחשוב לזרז את עלייתו,בפרט יהודים שבני משפחתם משרתים בצה״ל״, הצהירה רגב.