במועצת חורה הביעו הערב (שלישי) סלידה מתמיכתם, כביכול, של ששת הצעירים מהישוב הבדואי בנגב, בהם ארבעה מורים, בארגון המדינה האסלאמית, דאעש.
 
ראש המועצה ד"ר מוחמד אלנבארי אמר כי "באם יתבררו הדברים כנכונים, אנו מביעים את סלידתנו מכל מעשה הקצנה הקורא לאלימות והסתה באשר הוא".

הוא הוסיף, כי "אנו סומכים את ידנו על מערכת החוק והמשפט לבירור החשדות ומיצוי הדין עם הנאשמים בפרשה זו, אם יתברר שידם במעשה זה".
 
מהמועצה נמסר עוד כי "המועצה המקומית, ואיתה כל תושבי חורה, לא תאפשר לנצל את מערכת החינוך להסתה ואלימות, ותיזום תוכנית מקיפה, בשיתוף משרד החינוך, ההורים ומוסדות החינוך, על מנת להמשיך ולהשריש את ערכי הסובלנות וחיי הדו-קיום המשותפים בין כל רבדי האוכלוסיה בנגב, ערבים ויהודים כאחד".
 

המועצה מסרה בהודעתה בשמה ובשם התושבים כי "אנו שבים ומגנים כל גילויי האלימות וההקצנה מכל סוג וקוראים לכלי התקשורת לנהוג בהגינות כלפי תושבי הישוב, ולהימנע מהכללות אשר אינן עושות צדק עם ציבור שלם אשר מתנגד לתופעות מעין אלה, ומפקיד על שמירת החוק והכבוד לזולת".

מוקדם יותר היום, הותר לפרסום כי שישה מתושבי היישוב חורה שבנגב נעצרו בחשד לתמיכה בארגון דאעש, בין העצורים ארבעה מורים בבתי ספר בנגב. 
 
התמיכה בקרב ארגון המדינה האסלמית ממשיכה לתפוס תאוצה בקרב תושבי ישראל. השב"כ התיר לפרסום כי לאחרונה נעצרו  שישה תומכים נוספים של ארגון הדאעש, כאשר ביניהם ארבעה אנשי חינוך מדרום הארץ. בידי מערכת הביטחון מידע על עשרות ישראלים נוספים שתומכים בדאעש, כאשר עד היום נעצרו כחמישים פעילים. 
 
השישה נעצרו בשיתוף השב"כ ומשטרת ישראל ובמסגרת החקירות עלה כי החשודים לקחו חלק במפגשים חשאיים, בהם עסקו במשנת דאעש. חלקם פעלו להפיץ את רעיונות הארגון בקרב בני משפחתם, חבריהם ומכריהם וחלקם התכוונו לצאת לחו"ל כדי להצטרף ללחימה בסוריה, בשורות ארגון הטרור. מהשב"כ נמסר כי פעילים-אחרים מתא חשאי זה יצאו בעבר לסוריה והצטרפו ללחימה בשורות דאעש.
 
מהשב"כ נמסר כי בין אנשי ההוראה שנתפסו, "חלקם ניצלו את מעמדם וניסו לעשות נפשות למען דאעש בקרב תלמידים ומורים, בין כותלי בית הספר".
 
מלבד העצורים, נחקרו בפרשה זו מורים נוספים וכן מנהל של אחד מבתי-הספר אשר נחשד כי ידע על תמיכתם בדאעש ועל מעשיהם של חלק מהמורים המעורבים ולא נקט נגדם צעדים. בחקירתו טען כי לא ידע.