ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (חמישי) לפרשת הישראלים הנעדרים ואמר: "אנו פועלים להשבתם של שני הישראלים שחצו את הגדר לעזה. אנו רואים בחמאס האחראי לשלומם. מיניתי נציג מטעמי לתאם את כלל הפעילות בנושא ואת הקשר עם המשפחות". 



ראש הממשלה אף קרא להתערבות בינלאומית בנושא: "אתמול שוחחתי עם הוריו ואחיו של אברה מנגיסטו, אמרתי להם שמרגע היוודע המקרה איננו חוסכים מאמצים להשיבו לישראל. קבענו להיפגש בקרוב. אני מצפה מהקהילה הבינלאומית שמבטאת את דאגתה למצב ההומניטרי בעזה, לצאת בקריאה ברורה לשחרור האזרחים ולדאוג להשבתם ארצה".




אמו ואחיו של אברה מנגיסטו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

היום הותר לפרסום כי אברה מנגיסטו, תושב אשקלון בן 28 ממוצא אתיופי, מוחזק על ידי חמאס ברצועת עזה. הוא נתפס על ידי הארגון לפני 10 חודשים לאחר שחצה את הגדר לכיוון הרצועה. לא ברור כעת מה עלה בגורלו, מי מחזיק בו כעת, אם בכלל, שכן חמאס טוען כי הוא אינו בידיו.



ממתאם הפעולות בשטחים נמסר כי במערכת הביטחון מטפלים גם באירוע נוסף שבו אזרח ישראלי, ששמו אסור בפרסום, נמצא בעזה. מדובר בצעיר שחצה בעבר את הגבול לעזה מספר פעמים נוספות. 


ליברמן: "מקווה שהממשלה תפעל לפי המלצות ועדת שמגר" 


שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, הנמצא באיטליה לביקור עבודה, הגיב בצהריים לראשונה לפרשת אברה מנגיסטו: "שני אזרחים ישראלים נמצאים ברצועת עזה בידי חמאס. מדינת ישראל משקיעה מאמצים רבים להשיבם לחיק משפחתם. אנו רואים בחמאס אחראי לגורלם ודורשים את החזרתם".



עוד אמר יעלון: "נפגשתי עם משפחתו של אברה מנגיסטו, עדכנתי אותה בפעולותינו וחיזקתי את ידיה. אנו נמצאים גם בקשר עם משפחתו של הישראלי הנוסף המוחזק ברצועה ומעדכנים אותה בהתפתחויות".



יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב גם הוא לפרסום הפרשה והתייחס גם הוא לכך שחברי הקבינט המדיני-ביטחוני לא ידעו על המקרה. לדבריו, הוא לא עודכן בדברים אף שכיהן כשר חוץ וחבר קבינט והופתע לשמוע על המקרה.



"אני חושש שזה מעיד שלא הופקו לקחים ממקרים קודמים", אמר ליברמן והוסיף כי "מאז עסקת ג'יבריל שילמנו מחירים גבוהים ובלתי הגיוניים. אני מקווה שמקבלי ההחלטות במקרה זה יפעלו על פי החלטות ועדת שמגר שהממשלה עצמה מינתה".