גרשון בסקין, מי שקיים ערוץ חשאי להחזרת החייל החטוף גלעד שליט, אמר הערב (שישי) בערוץ הראשון כי הוא קיבל מסר מגורם בחמאס, לפיו "שני הישראלים הנעדרים נמצאים בעזה ומוחזקים בידי הארגון".



זאת בניגוד לדיווח של בסקין אתמול, בשיחה עם נסים משעל ורינה מצליח ב-103FM, בה הוא דיווח כי הארגון עצר את אחד משני הנעדרים, אברה מנגיסטו, לאחר שהוא חצה את הגבול לרצועה.



אתמול בבוקר נמסר לו כי הארגון שחרר את אברה. "הם לא ראו בו קלף מיקוח", אמר אתמול בסקין, שהוסיף כי לטענת חמאס הוא שוחרר בתוך עזה וכעת הם לא יודעים איפה הוא נמצא.



כבר בהודעתו הראשונה התייחס בסקין לאמינות המקור ואמר: "אני לא יודע אם להאמין להם או לא".



בסקין הסביר כי הוא פנה לחמאס לפני מספר חודשים בעניינו של אברה מנגיסטו, תושב אשקלון בן ה-28, שבחודש ספטמבר חצה את הגדר לכיוון הרצועה.



בהודעתו הראשונה, בסקין התייחס גם לאזרח הישראלי הנוסף הנמצא בעזה: "יש גם אישור שיש עוד ישראלי בידם, ממוצא בדואי. זהותו של הישראלי הישראלי לא הותרה לפרסום.





בהודעה שנמסרה ביום חמישי בנושא, נאמר כי לא ברור מה עלה בגורלו ומי מחזיק בו כעת, אם בכלל, שכן ארגון חמאס טוען כי הוא אינו בידיו. חצייתו של מנגיסטו את הגדר נצפתה על ידי התצפיתניות, ואלה הקפיצו כוחות צבא רבים מחשש שמדובר בחטיפה. האירוע החריג הועבר לגורמי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) בגזרה ולקציני המודיעין של אוגדת עזה ופיקוד דרום כדי לנסות ולהבין במי מדובר. מקור ביטחוני אמר כי על פי התחקיר הביטחוני החיילים הגיעו לגדר והתריעו בפניו שלא לחצות הגדר, אך לא ניסו לעצור אותו.



כשזיהו החוקרים במי מדובר, הגיעו שוטרים לבית המשפחה, העבירו לה את המידע והודיעו להם כי הוא בחיים. בני משפחתו וסביבתו הקרובה תושאלו על אודות מצבו בניסיון להבין את המניע למעשיו.



בפגישה שערך היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם משפחתו של מנגיסטו, הוא אמר: "באתי לפה לפני כניסת השבת להיות עם משפחת מנגיסטו. דיברנו על אברה. אנחנו עושים הכל כל שביכולתנו להחזירו לארץ כפי שאנחנו נמצאים בקשר עם משפחה של ישראלי נוסף במטרה להחזירו".



נתניהו הוסיף: "אנחנו ניצבים מול אויב מאוד ציני ומאוד אכזר שמתכחש לחובה ההומניטרית שלו להחזיר אזרחים תמימים בחזרה לארצם. אנחנו לא נרפה, נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את האזרחים הללו לארצם".